HomeEvenementenMini-symposium Formule E

Mini-symposium Formule E Fair met UT studententeams en interview met Nyck de Vries

Formule E versnelt duurzame menselijke ontwikkeling door de kracht van elektrisch racen. Het eenzitter motorsportkampioenschap voor elektrische raceauto's werd in 2011 opgericht. Het idee voor een volledig elektrische straatraceserie begon als niets meer dan een verzameling aantekeningen op een servet. De oorspronkelijke missie van de Formule E was om door de straten van de meest iconische steden ter wereld te racen - met een grid vol met de beste coureurs en teams die er zijn - om te laten zien waartoe duurzame mobiliteit in staat is deze op de voorgrond te plaatsen voor een betere en schonere toekomst.

Tijdens de Diriyah ePrix 2021 won Nyck De Vries, geboren en getogen in Nederland, de race met het Mercedes-EQ Formula-team. Op maandag 13 juni komt Nyck helemaal naar de Universiteit Twente om in een interview al je vragen te beantwoorden en inzicht te geven in het wereldkampioen zijn in de Formule E.

KIVI Studenten Twente in samenwerking met W.S.G. Newton, organiseert een te gekke middag, een Formule E Mini-Symposium! Er zijn twee sprekers en het Mini-Symposium vindt plaats in Waaier 1.