HomeEvenementenVrouwen in de Wetenschap: Inspiratie voor je carrière!

Vrouwen in de Wetenschap: Inspiratie voor je carrière!

Datum: Dinsdag 24 mei 2022
Tijd: 16:00u - 20:00u
Locatie: The Gallery (UT), Hengelosestraat 500, 7521 AN Enschede

Na het grote succes van de afgelopen jaren, organiseert KIVI ook dit jaar weer Women in Science!

Hoe geven (andere) vrouwelijke ingenieurs hun carrière vorm en hoe realiseren ze hun plannen? Wil je inspirerende verhalen horen over het krijgen van een baan na je studie? Wil je met andere dames discussiëren over hoe het is om te werken in de wereld van de wetenschap en wil je een leuke workshop volgen? Dan mag je Women in Science niet missen!

Tijdens dit evenement zullen drie succesvolle vrouwen hun visie geven op het behalen van successen en carrièreplannen in deze traditionele mannenwereld. Dagvoorzitter is Ir. Esther de Bruijn, oprichter bij Unite2Build en bestuurslid van KIVI Network Female Engineers.

Uiteraard is er voldoende tijd voor vragen en discussie met de sprekers. Ook is er een broodjesbuffet en na afloop een borrel met de kans om te netwerken met de sprekers en andere deelnemers.

Daarnaast zijn er ook twee workshops:

1. Workshop Kiezen voor hergebruik door Femke Mud
    Femke werkt in een kringloopwinkel en is werelddocent op basisscholen in Twente. In de klas vertelt en doceert ze over haar passie voor hergebruik. Hoe kunnen we een verschil maken in het consumeren en hergebruiken van bijvoorbeeld onze kleding. In plaats van een kapot of incompleet product weg te gooien, kunnen we het gebruiken en duurzaam maken door er ons eigen verhaal aan toe te voegen. In de workshops wil ze je uitdagen om creatief om te gaan met wat voorhanden is en het je eigen te maken. We leven in de resultaten van keuzes en ideeën die in het verleden zijn gemaakt. Onze ideeën en duurzame keuzes creëren de toekomst voor de volgende generaties.

2. Workshop Presenteren/pitchen door Violeta Dimitrova and Anne Arts (The Chain Company)
    Verschillende trends brengen verschillende veranderingen in veel activiteiten en werving is geen uitzondering. In de afgelopen jaren zijn video introducties door veel bedrijven gebruikt om het recruitment team te helpen de stroom van veelbelovende kandidaten te verkleinen. Violeta en Anne vertellen je hoe je een overtuigende elevator pitch-introductie creëert, ontwikkelt en verfijnt, zodat je je onderscheidt van de massa en een geweldige indruk maakt! Tijdens de workshop bespreken ze het type introducties, de formule van de elevator pitch, en helpen ze je je eigen script voor te bereiden!

16.00u Inloop met koffie, thee en koekjes
16.30u Welkom door dagvoorzitter Esther de Bruijn
16.40u Pitch prof. dr. ir. Gabriëlle Tuijthof, hoogleraar Biomedical Device Design & Poduction aan de Universiteit Twente
16.55u Pitch ir. Edith Balm, lijnmanager en trainer bij Thales
17.10u Pitch dr. ir. Susan Roelofs, CEO en oprichter bij Locsense
17.30u Groep 1 volgt workshop 1 / groep 2 gaat naar het broodjesbuffet in het restaurant
18.30u Groep 2 volgt workshop 2 / groep 1 gaat naar het broodjesbuffet in het restaurant
19.30u Afsluiting met een drankje

Kosten: € 5,00 voor studenten, € 10,00 voor KIVI-leden en € 15,00 voor anderen.

Studenten die lid zijn van het KIVI kunnen gratis deelnemen.

Registratie via de KIVI website
Registreer

Kom en laat je inspireren!