HomeEvenementenSymposium: ethiek van wetenschap en samenleving: lessen van de pandemie

Symposium: ethiek van wetenschap en samenleving: lessen van de pandemie

Dit evenement wordt georganiseerd door UNESCO World Commission for the Ethics of Scientific Knowledge and Technology (COMEST) en het DesignLab van de Universiteit Twente, in voorbereiding op een rapportage over de ethische implicaties van de veranderende relatie tussen wetenschap en samenleving.

Tijdens het symposium gaan we in gesprek over de impact van de coronavirus pandemie op de dagelijkse praktijk van wetenschap en de interactie tussen wetenschap en het publiek. Tijdens dit openbaar toegankelijke evenement worden verschillende presentaties gegeven over, onder andere: Impact of COVID-19 on Science, Doing Ethics of Science and Scientific Values and the Value of Science.

Sprekers

• Ms. Gabriela Ramos (Assistant Director-General for Social and Human Sciences of UNESCO)
  • Dr. Teun Zuiderent-Jerak (Vrije Universiteit Amsterdam)
  • Dr. Lotte Krabbenborg (Radboud University, Nijmegen)
  • Dr. Willem Halffman (Radboud University, Nijmegen)
  • Prof.dr. Barend van der Meulen (University of Twente, Enschede)
  • Dr. Zabta Khan Shinwari (Quaid-i-Azam University, Islamabad)
  • Prof. Emma Ruttkamp-Bloem (University of Pretoria, South Africa)
  • Prof.dr.ir. Peter-Paul Verbeek (University of Twente, chairperson COMEST)

REGISTRATION AND ATTENDANCE

Het symposium wordt gehouden op maandag 30 mei van 13.00 uur tot 17.30 uur (CET) en vindt plaats in het DesignLab van de Universiteit Twente (zaal INFORM).

Dit evenement is toegankelijk voor iedereen, er zijn echter wel beperkt plaatsen in de zaal beschikbaar. Het symposium wordt ook online uitgezonden.

Als je fysiek aanwezig wil zijn bij dit evenement, meld je dan aan via https://www.aanmelder.nl/133022/.

Zodra de link voor de livestream beschikbaar is, vind je deze hier. Uitgebreide informatie over het programma volgt spoedig.