HomeEvenementenDies Natalis 2022 'Every Connection has a Story'

Dies Natalis 2022 'Every Connection has a Story'

EVERY CONNECTION HAS A STORY. VIER OP 20 MEI 2022 DE 60E VERJAARDAG VAN DE UNIVERSITEIT TWENTE TIJDENS DE DIES NATALIS.

kijk online mee!

Heb je geen plek in de zaal kunnen bemachtigen, dan kun je natuurlijk online naar deze speciale jubileumeditie van de Dies Natalis kijken, het 60-jarig bestaan van de Universiteit Twente! Je kunt online kijken via UT.Live

Omdat het een live show is, zijn onderstaande tijden een schatting.

PROGRAMMA

Cortege

14.40   het cortège loopt vanaf gebouw Ravelijn naar de Waaier  en neemt daar plaats.

Dies Natalis

15.00  60e Dies Natalis in gebouw Waaier: Every Connection has a Story.

Every Connection has a Story

Het verhaal van de Universiteit Twente begon zestig jaar geleden, in 1961. Het is een verhaal over wetenschap, technologie, leren en onderzoeken, over ondersteunen en ondersteund worden. Het gaat over reflectie en actie en vertelt over vallen en opstaan en doorzettingsvermogen. Maar bovenal gaat ons verhaal over mensen. Mensen die met elkaar verbonden zijn, zowel op de universiteit als daarbuiten. Tussen alle verhalen door hoort u tijdens de viering muziek van Tangarine, onze 'huisband'.

De Dies Natalis begint met een openingswoord van Rector Magnificus, Tom Veldkamp en wordt gevolgd door de verhalen van de jonge talenten die aan het begin van hun carrière staan; de winnaars van de Marina van Damme Scholarship, de Professor de Winter Award en de Overijssel PhD Award. Verder staan inspirerende lezingen op het programma van de getalenteerde onderzoekers Femi Ojambati, Jerre Starink en Funda Atun.

Eredoctoraten

Ter gelegenheid van haar 60-jarig bestaan zal de Universiteit Twente in het tweede deel van de viering vier eredoctoraten uitreiken. Deze gaan naar IPCC-covoorzitter Debra Roberts, cybersecurity-expert Jaya Baloo, natuurkundige en wetenschapsbeleidsmaker Wim van Saarloos en prins Constantijn van Oranje-Nassau. Zij staan allen voor de duurzame, eerlijke en digitale samenleving die de Universiteit Twente wil ondersteunen.

Afsluitende woorden

17.10 Na een korte toespraak van Roelof Bleeker, burgemeester van Enschede, zal de Rector Magnificus de Dies Natalis afsluiten.

Deel de link met je collega's, familie en vrienden!