HomeEvenementenGrand Finale UT Eco Challenge

Grand Finale UT Eco Challenge Students go green!

• Wat: Grand Finale UT Eco Challenge
  • Wanneer: Dinsdag 13 december, 18:00 - 20:30
  • Waar: Technohal, Atrium

Duurzaam leven voor studenten

Hoe kunnen zorgen dat studenten nadenken over duurzamer wonen, terwijl ze vaak maar een paar jaar in hun studentenhuis wonen? In de meeste studentenhuizen is duurzaamheid geen topprioriteit, omdat duurzame investeringen tijd en financiële middelen kosten. Daarom vindt in november en december 2022 de tweede editie van de UT Eco Challenge plaats voor studentenhuizen en studentenverenigingen. De challenge biedt studenten de kans om kleine investeringen te doen die op korte en lange termijn voordeel opleveren. Studenten worden uitgedaagd om met creatieve ideeën te komen over hoe zij hun studentenhuis of vereniging kunnen verduurzamen. De zes beste kandidaten naar huis met prijzen variërend van €200 tot €1500, waarmee zij duurzame investeringen in hun huis of vereniging kunnen doen.