Zie Evenementen

How Money Talks & Venture Pitching 'Rules of Thumb'

How money talks

Beleggers vertrouwen op een breed scala aan signalen en informatiebronnen om ondernemingen te beoordelen en zo te beslissen welke zij financieren en welke zij vermijden. Niet alle signalen zijn gerelateerd aan de kwaliteit van de onderneming, maar hebben juist betrekking op de ondernemer zelf. Tijdens de bijeenkomst zoomen we in op de betekenis van de karakteristieken van de ondernemer zelf en hoe deze presenteert bij de pitch voor het verkrijgen van financiering. Tim Schweisfurth van Universtiteit Twente gaat in zijn deel getiteld “How Money Talks” in het bijzonder in op hoe de stem, dat wil zeggen toonhoogte, melodiebereik, spreektempo en andere factoren, financieringsbeslissingen van ondernemingen kan beïnvloeden. Letterijk dus de tone of voice. Hierbij wordt geput uit drie onderzoeken om aan te tonen dat de toonhoogte en het bereik van de sprekers, evenals hun lichaamsgrootte, van invloed zijn.

Venture pitching 'rules of thumb'

Bij elke pitch voor financiering moet dus de informatieoverdracht (= duidelijke inhoud die aan iedereen gemakkelijk uit te leggen is) er op gericht zijn om investeerders inspireren (= goed gestructureerde presentatie en zelfverzekerde, authentieke presentatiestijl). Naast het belang van de tone of voice, het beïnvloeden van en met de presentatiestijl van de ondernemer, wordt in het tweede deel van de avond in de lezing van Kris Van der Velpen van Flanders Business School gefocust op technieken om de presentatie overtuigender te maken voor investeerders:

  • Welke algemene 'filter'-criteria hanteert de belegger?
  • Hoe kun je de juiste zaken pitchen?
  • Wat is een 'verhaallijn'?
  • Wat is de magische driehoek van het bedrijfsmodel?
  • Hoe kan een waardepropositie worden vorm gegeven?

Taal: Engels

How Money Talks & Venture Pitching 'Rules of Thumb'
Registreer