HomeEvenementenPersonalised eHealth Pre-sessie: IMPACT OP DE ZORG EN DE SAMENLEVING

Personalised eHealth Pre-sessie: IMPACT OP DE ZORG EN DE SAMENLEVING

Personalised eHealth

Pre-sessie: Impact op de zorg en de samenleving

Deze sessie gaat over het ontsluiten van het potentieel van gepersonaliseerde eHealth-toepassingen om een impact te creëren in de zorg en de maatschappij. Een voorbeeld is de Nederlandse CoronaMelder, een meldingsapplicatie die bedoeld is om mensen te waarschuwen die het risico lopen besmet te raken met het coronavirus omdat ze te veel tijd doorbrengen in nauw contact met iemand die besmet is. Prof. dr. ir. Lisette van Gemert van de Universiteit Twente heeft het team geleid om de gebruikersoriëntatie van de CoronaMelder te testen, zij zal de onderzoeken en haar advies ter verbetering van de definitieve versie verder uitwerken.

Hoe kunnen we Nederlandse gezondheidsinnovaties succesvol opschalen naar de Amerikaanse markt? Vivian de Ruiter is een expert op het gebied van de Amerikaanse markt voor eHealth-toepassingen. Ze zal illustreren welke toepassingen de potentie hebben om succesvol te zijn in de VS, de cloud-based bereidheid van Amerikaanse ziekenhuizen voor digitale toepassingen schetsen en ingaan op zorgen en benaderingen van de bescherming van persoonsgegevens.

DATum

29 september, start 15.00

Programma

Dit programma vindt plaats in het Engels. Programmadetails, sprekersinformatie, etc. etc. zijn beschikbaar via het eventplatform volgend op uw registratie.

Welcome & introduction speakers

Dr.ir. Monique Tabak (session chair)

Implementing a smart monitoring platform to fight COVID-19

CoronaMelder