HomeEvenementenDies Natalis 2020: 'Let's get weaving!'

Dies Natalis 2020: 'Let's get weaving!'

Wist je dat in de vorige eeuw zo'n 40% van de Twentse beroepsbevolking in de textielindustrie werkte? Sindsdien is er veel veranderd. Vandaag de dag dragen we allemaal bij aan het weefsel van de maatschappij. Vandaag de dag zijn we allemaal met elkaar verweven.

Vier samen met ons op vrijdag 27 november 2020 de 59ste Dies Natalis van de Universiteit Twente - en raak enthousiast over jouw plaats in het wandtapijt van onze tijd!

Een van de uitdagende aspecten van de wereld waarin we vandaag de dag leven en werken, is de groeiende complexiteit ervan. Alles en iedereen is met elkaar verweven. Alleen al op de campus van de Universiteit Twente is de diversiteit aan mensen, projecten en domeinen, en de talloze onderlinge afhankelijkheden en synergieën daartussen, geestverruimend. Je mag jezelf, je werk of zelfs je werkveld als een kleine draad beschouwen. In werkelijkheid vormen jij en je omgeving een uniek weefsel, dat op zijn beurt zijn plaats vindt in het grotere tapijt van de maatschappij, de planeet als geheel, in een steeds groter wordend universum.

PROGRAMMA

Centraal in het programma op de 27e zal het Rectoraat Overdracht staan, aangezien Professor Tom Veldkamp de plaats inneemt van onze huidige Rector Magnificus, Professor Thom Palstra. In verband daarmee zullen we belangrijke vragen die samenhangen met het thema van deze e-mail onderzoeken:

- Wat heb je nodig om je plaats te vinden, om bij te dragen en te gedijen in het weefsel van onze gemeenschap?
- Hoe kan de UT haar droom van maatschappelijke impact omzetten in een rijkere en meer betekenisvolle realiteit?
- Hoe weven we ons werk om individuen, verbindingen en de maatschappij vorm te geven tot een robuust en nuttig patroon voor de komende jaren?

Je bent uitgenodigd om de Dies online bij te wonen op 27 november 2020, om 15.15 uur.
De Diesviering zal worden bijgewoond door een klein live publiek en online worden gestreamd. Kijk live mee via deze link.

Wees er op bij op 27 november - en zoals de oude textielfabrikanten vroeger zeiden: 'Laten we gaan weven'!