HomeEvenementenInScience Filmfestival - Gezichtsherkenning onder de loep

InScience Filmfestival - Gezichtsherkenning onder de loep

Om deel te nemen is het nodig om in te schrijven via onderstaande link "Registratie".

In de film Coded Bias ontdekt een Afrikaanse MIT-onderzoekster dat de computer haar gezicht niet goed herkent. Pas als zij een wit masker voorhoudt, vindt herkenning plaats. Coded Bias geeft een fascinerende, maar ook verontrustende, inkijk in de wereld van gezichtsherkenning. Hoe ontstaan gender- en etnische biases in deze systemen? En hoe valt dit te voorkomen? Nabeschouwing met prof. dr. Raymond Veldhuis, expert gezichtsherkenning aan de UT. Gratis voor studenten!

Film en nabeschouwing zijn in het ENGELS.

InScience is een van de grootste wetenschapsfilmfestivals in Europa en uniek in Nederland. Het festival is gericht op het snijvlak tussen film, wetenschap en maatschappij. Nu ook in Enschede! Bekijk hier het complete aanbod.

REGISTRATIE

student / niet student