HomeEvenementenSamenwerkingen in techniek en zorg

Samenwerkingen in techniek en zorg Symposium Universiteit Twente en Universitair Medisch Centrum Groningen

Raak geïnspireerd en ontdek nieuwe samenwerkingen

LET OP: DIT IS EEN INTERN EVENEMENT VOOR ONDERZOEKERS EN MEDISCH PROFESSIONALS VAN DE UNIVERSITEIT TWENTE, UMCG EN RUG.

HET ONLINE SYMPOSIUM

Technologische innovatie is essentieel om excellente zorg te blijven bieden in een veranderend gezondheids- en zorglandschap. Meer en meer hebben innovatieve kennis en technologie getoond een sleutelrol te spelen bij de noodzakelijke veranderingen in deze processen. Vooruitgang in technologie zal echter alleen gedijen als we samenwerken.

Het UMCG heeft als missie het leveren van hoogwaardige en innovatieve zorg op basis van patiëntgericht onderzoek. Dit onderzoek combineert medische en technologische kennis, zodat innovatieve zorg nieuwe behandelmogelijkheden voor de patiënt brengt die zowel evidence-based zijn als toepassing van technologie zien. De toepassingen van technologische innovaties in eerste instantie in klinische gebruiksprogramma's maken dit mogelijk. De UT is als technische universiteit een natuurlijke partner in deze missie. Het TechMed Centre van de UT is een toonaangevende innovatie hub die de gezondheidszorg beïnvloedt door excellente onderzoeks-, innovatie- en onderwijsprogramma's. Het heeft de missie om technologie te verbeteren door gepersonaliseerde gezondheidszorg. Het UMCG en de UT lopen samen voorop in de ontwikkeling en toepassing van technologische innovatie in de zorg. Om deze ontwikkeling verder te versterken en nieuwe mogelijkheden te verkennen, gaan de UT en het UMCG de handen in elkaar slaan bij het organiseren van het symposium 'Samenwerkingen in techniek en zorg'.

DOEL VAN HET EVENEMENT

Het doel van het symposium is om bestaande onderzoekssamenwerkingen tussen de twee universiteiten te verkennen en om mogelijkheden voor nieuwe samenwerkingen te ontdekken. Het symposium beoogt een platform te bieden voor het identificeren, consolideren en verbeteren van contacten tussen onderzoekers van de Universiteit Twente en zorgprofessionals en onderzoekers uit Groningen. In dit symposium krijgen verschillende onderzoekers de mogelijkheid om op korte termijn hun onderzoek te pitchen, om zo nieuwe partners te vinden en terrein te vinden voor samenwerking.

Dus ben jij een onderzoeker die betrokken is bij de ontwikkeling van technologie voor medische toepassingen en clinici die betrokken zijn bij technologische innovatie in de kliniek, en ben jij klaar om samen met een net zo gedreven partner de volgende stappen te zetten? Ga dan op 6 oktober met ons mee om nieuwe mogelijkheden te verkennen.

gedetailleerd PROGRAMma

Online deuren open

Welkom & introductie

Dr. Jouke Tamsma - Medisch directeur Technical Medical Centre, Universiteit Twente
Prof. dr. G. Croiset, MD, PhD - Decaan Onderwijs en Training

- Discussie groep 2: Treatment
- Discussie groep 3: Rehabilitation & Aftercare

Afsluitende woorden
Prof.dr. Sjoerd Bulstra - Adviseur technische innovatie aan het bestuur van UMCG

VOOR WIE

• Onderzoekers van de Universiteit Twente en de Rijksuniversiteit Groningen
  • Medische professionals van Universitair Medisch Centrum Groningen
  • Geïnteresseerde studenten die een technisch medische studie aan de UT of Rijksunversiteit Groningen volgen

Waar & wanneer

• 6 oktober 2020
  • 15.00 - 17.00
  • Dit is een online event
    1 week voorafgaand het event ontvangt u bericht over de online tool en pitch planning.
  • Taal: Engels

ORGANIsatie