HomeEvenementenTwente Alumni Lezing Nijmegen

Twente Alumni Lezing Nijmegen

Lezing door: Suzanne Janssen
Universitair Docent Communicatiewetenschap groep

ZOU JIJ WILLEN SAMENWERKEN MET EEN ROBOT?

Zou jij willen samenwerken met een robot? Met de komst van robots op de werkvloer gaat er veel veranderen. Tot nu toe werkten we samen met menselijke collega’s, waarmee we een professionele relatie opbouwen. Verandert de komst van robots deze relaties en de manier waarop we onze sociale en professionele behoeften vervullen? En kunnen we als mens überhaupt wel een relatie met een robot ontwikkelen?

Suzanne Janssen is alumna Communicatiewetenschap aan de Universiteit Twente. Als Universitair Docent is ze dagelijks betrokken bij onderzoek en onderwijs, met name gericht op de rol van communicatieprocessen in het motiveren van medewerkers. Voor haar onderzoek naar robots op de werkvloer ontving ze afgelopen jaar een prestigieuze Veni subsidie.

Voorafgaand aan de lezing is er de mogelijkheid om aan te schuiven bij het diner.

Twente Alumni Lezingen

Deze lezing is onderdeel van de Twente Alumni Lezingen waarbij 8 onderzoekers 8 grote steden in Nederland langs gaan. De onderzoekers doen Rotterdam, Utrecht, Amsterdam, Groningen, Zwolle, Deventer, Nijmegen en Eindhoven aan. Alle onderzoekers werken in hun vakgebied; of het nou om nieuwe manieren om energie op te slaan, naaldloze injecties, Alzheimer, het terugdringen van de waterschaarste, of robots op de werkvloer gaat, aan oplossingen voor de wereldwijde maatschappelijke uitdagingen van deze tijd. Door hier als UT community samen in op te trekken, komen we steeds een stap dichterbij de oplossing. Dus sluit je aan!

In het kort:

• Donderdag 16 mei 2019 (optioneel diner 18:00 uur; start lezing 19:00 uur)
  • Belvédère, Kelfkensbos 60, Nijmegen
  • Prijs lezing: vijf euro (inclusief borrel)
  • Taal: Nederlands
DONDERDAG 16 MEI 2019 19:00: TWENTE ALUMNI LEZING NIJMEGEN