HomeEvenementenECIU Creathon for Smarter Regional Development

ECIU Creathon for Smarter Regional Development

Digitalisering, Urbanisatie, Klimaatverandering, Duurzaamheid... Hoe beïnvloeden deze globale trends ons dagelijks leven, en welke uitdagingen leveren ze op voor de steden waar we wonen? Wat is onze kijk op de toekomst van onze regio's, en hoe kunnen we onze eigen smart environment maken op regionale schaal?

Om die thematiek draait het bij de ECIU Creathon op 14-17 september.

Studenten en professionals (wetenschappers, bedrijfsvertegenwoordigers en ambtenaren) verkennen uitdagingen van smart regional environments. Doel: concrete oplossingen ontwikkelen - geïntroduceerd door diverse Europese regio’s – op het gebied van Digitalisering, Urbanisatie, Klimaatverandering en Duurzaamheid.

COMBINATIE

Dit power-weekend combineert de kennis en ervaring van professionals met de energie, creativiteit en drive van jong en ondernemend talent. We voegen een Creathon met studenten samen met een workshop voor professionals, gebaseerd op de Science2Design4Society-methode (S2D4S). De twee programma’s lopen parallel aan elkaar, en zijn verbonden via speeddates tussen de Creathons-teams en professionals.

INITIATIEFNEMERS

De ECIU Creathon wordt georganiseerd door Novel-T and DesignLab University of Twente voor ECIU (European Consortium of Innovative Universities)-leden en hun triple-helix partners, samen met Enschede smart city alliances.

VOERTAAL: ENGELS

Vanwege de deelname van internationale studenten en (young) professionals is de voertaal van het evenement Engels. Goede beheersing van de Engelse taal is dan ook een vereiste voor deelname.

MEER INFO & aanmelden

Meer gedetailleerde informatie (Engels) over zowel de Creathon voor studenten als workshop voor professionals is te vinden op de officiële 20Creathon-website. Aanmelden verloopt via de website van DesignLab.

ECIU Creathon Website

vragen?

Neem gerust contact met ons op via info@20creathon.eu.