HomeEvenementenEindpresentatie: Drugsafvalexperiment

EINDPRESENTATIE: DRUGSAFVALEXPERIMENT
11 juni 2019 | 10:00 - 12:00
INFORM, DESIGNLAB UNIVERSITY OF TWENTE

Het ‘drugsafval’-experiment van DesignLab, Politie Overijssel, Omgevingsdienst IJsselland en de Provincie Overijssel trok recent landelijke aandacht. Niet alleen journalisten, maar ook andere professionals en kennisinstellingen toonden belangstelling. Om verdere publieke discussie over dit 'hot topic' aan te zwengelen, nodigen DesignLab en projectpartners jullie van harte uit voor de afsluitende presentatie over het experiment.

• Achtergrond project

Drugsafval vormt een gevaar voor de publieke gezondheid en brengt hoge ruimingskosten met zich mee. Tegelijkertijd is er te weinig systematische kennis over de achtergronden van dit probleem. Daarom voerde DesignLab een experiment uit in samenwerking met Politie Overijssel, Omgevingsdienst IJsselland en Provincie Overijssel. Het doel: beter zicht krijgen op locaties en bedrijven die een rol spelen in het complete proces van drugsafval. Van aanvoer, productie en opslag tot uiteindelijke lozing dus. Die inzichten moeten dienen als input voor preventie en handhaving.

Twee studententeams doorliepen een sprint van zes weken over het onderwerp volgens de Science2Design4Society-methode. Inmiddels zijn hun resultaten presenteerklaar.

• Programma presentatie

Na DesignLab's presentatie over het experiment en de resultaten, reflecteren de politie en provincie over de methodiek van het experiment en de relevantie van de gekozen samenwerkingsmethode. Aansluitend volgt een plenaire bespreking, met ruimte voor vragen en een discussie over mogelijke opvolgingen van het experiment.

gratis registreren

Laat de organisatoren weten dat je komt: