HomeEvenementenFeestelijke opening Tech4people Lab

Feestelijke opening Tech4people Lab

Op donderdag 31 maart vanaf 15.30 uur vindt de feestelijke opening van het nieuwe Tech4People Lab van de faculteit Behavioural, Management and Social Sciences (BMS) plaats op de campus van de Universiteit Twente. Initiatiefnemers van het Lab zijn prof. Ellen Giebels en prof. Peter-Paul Verbeek. Giebels: “We zijn steeds meer in staat om met behulp van nieuwe technologie unieke en rijke data te verwerven over menselijk gedrag en sociale verbanden.  De kennis die dit oplevert  zorgt enerzijds voor innovatie binnen onze eigen disciplines, maar door het bundelen van onze sociale en technologische krachten kunnen we ook beter bijdragen aan multidisciplinaire oplossingen voor complexe maatschappelijke vraagstukken."

Samenwerking met het DesignLab

Voor het verzamelen, analyseren en visualiseren van gegevens heeft het lab een schat aan nieuwe technologie in huis. Tijdens de opening kunnen bezoekers onder het genot van een hapje en drankje langs de verschillende interactieve demonstraties lopen. Het nieuwe technologische lab is gehuisvest in het DesignLab van de Universiteit Twente. Giebels: “De creativiteit en de interactie met andere disciplines binnen het DesignLab dragen bij aan de ontwikkeling van het Tech4People Lab en het vinden van creatieve antwoorden op vragen uit de samenleving. Daarbij is het DesignLab juist bedoeld als platform voor dergelijke initiatieven. We voelen ons zeer welkom."

Opening door Rector Magnificus prof. Ed Brinksma

Ed Brinksma zal rond 16.00 het nieuwe technologisch lab van de faculteit BMS officieel openen. Wetenschappers demonstreren tijdens de opening verschillende ‘tools’ en nieuwe technologie zoals de eyetracker bril, Virtual Reality apparatuur, de iCub robot en Xsens suits. Deze pakken vol sensoren en meetapparatuur kunnen lichaamsbewegingen minutieus vastleggen. Daarnaast is er gelegenheid om de kamer van interactie te bezoeken. Deze kamer is zo ingericht dat er opnames en analyses van gedrag plaats kunnen vinden. Om samenwerking in kaart te brengen is er de sociometrische badge. Met dit apparaatje kunnen bijvoorbeeld spreektijd, toonhoogte, interrupties en lichaamstaal worden vastgelegd.

Aanmelding

Aanmelding kan via dit webformulier. Meer informatie kan verkregen worden bij Miriam Iliohan de manager van het DesignLab (m.iliohan@utwente.nl).