Service Portal

Overzicht Apple software en Apple FAQ

Lijst van Apple-software

De software-lijst wordt uitsluitend op de Engelse versie van deze pagina bijgehouden.

FAQ Apple software

IK HEB EEN NIEUW APPLE (MAC OF IOS)DEVICE

  • Ik heb een iPad, iPhone tot mijn beschikking gekregen. Hoe moet ik deze configureren?

    Simkaart monteren: Duw de meegeleverde tool voorzichtig rechtstandig in het gaatje naast de simkaarthouder totdat deze omhoog komt. Plaats de simkaart en duw de houder weer op zijn plaats. Hou een Apple account bij de hand en volg de aanwijzingen op het scherm. Draadloos internet (eduroam), e-mail, agenda en contactpersonen instellen: Ga naar de handleidingen.

  • Ik wil vanaf de Mac gebruik maken van de printfaciliteiten van de UT.

    Hiervoor heb je een domein account nodig, een werkende internet verbinding en een geregistreerde medewerkers- of collegekaart. Kijk hier hoe je je kaart registreert.
    Hier vind je de handleiding om de printer te installeren.

  • Hoe kom ik met de iPhone of iPad bij de data op mijn homegebied (m-schijf) of bij de organisatiedata (p-schijf)?

    Zowel buiten als binnen de UT is webdrive tot bestanden van 2 GB de aangewezen manier. Dit kan voor iPad of iPhone via de app Goodreader. Hier vind je de handleiding.

  • Hoe kom ik met een Mac bij de data op mijn homegebied (m-schijf) of bij de organisatiedata (p-schijf)?

    Zowel buiten als binnen de UT is webdrive tot bestanden van 2 GB de aangewezen manier. Hier vind je de handleiding.
    Op de UT is soms SMB een goed alternatief. Hier vind je de handleiding: dataopslag mac

  • Waar kan ik de handleidingen vinden voor IOS (iPhone, iPad en iPod)?

    Meer Apple handleidingen vind je hier.

IK HEB PROBLEMEN MET DE OUTLOOK AGENDA

  • Ik heb problemen met dubbele agenda afspraken op mijn iPad of iPhone

    Het probleem treedt op als een recurrente afspraak wordt gewijzigd op het moment dat de iPhone of iPad offline is. Het is gemeld bij Microsoft en er is nog geen oplossing voor. Wanneer het account en daarmee de mailbox op de iPad weggegooid wordt en vervolgens opnieuw wordt geconfigureerd zijn de dubbele afspraken verdwenen. Ze kunnen echter weer terugkomen. Er wordt daarom aangeraden de agenda op de iPad alleen voor lezen te gebruiken, niet om te beheren, in ieder geval niet offline.

IK HEB PROBLEMEN MET (WEB)APPLICATIES OP DE MAC

  • Met een Mac kan ik in webapplicaties (b.v. Blackboard) geen waarden toevoegen aan kolommen die buiten het windows vallen

    De oorzaak is dat scrollbars niet zichtbaar zijn. Daarmee kunnen de kolommen dus niet worden bereikt. Om dat op te lossen:Open "System Preferences" en ga naar "General" ; Zet hier bij "Show scroll bars:" het vinkje aan bij "Always".

  • Gebruik Java en flash-sites leveren op de Mac regelmatig problemen op.

    Het advies is dan om geen Safari meer te gebruiken maar een andere browser.

IK HEB PROBLEMEN MET PRINTEN VANUIT DE MAC

  • Mijn wachtwoord is gewijzigd en ik kan nu niet meer printen.

    Het wachtwoord voor het printen veranderd niet automatisch mee. Het wachtwoord voor de Follow-me in de KeyChain moet gewijzigd worden.

  • Tips na wijzigen wachtwoord voor Mac

    Klik hier voor de tips na wijzigen wachtwoord voor Mac.

My bookmarks

Manage

Please wait a moment...