Overzicht Apple software en Apple FAQ

Language:
NL

Lijst van Apple-software

De software-lijst wordt uitsluitend op de Engelse versie van deze pagina bijgehouden.

FAQ Apple software

IK HEB EEN NIEUW APPLE (MAC OF IOS) DEVICE

  • Ik heb een iPad, iPhone tot mijn beschikking gekregen. Hoe moet ik deze configureren?

    Simkaart monteren: Duw de meegeleverde tool voorzichtig rechtstandig in het gaatje naast de simkaarthouder totdat deze omhoog komt. Plaats de simkaart en duw de houder weer op zijn plaats. Hou een Apple account bij de hand en volg de aanwijzingen op het scherm. Draadloos internet (eduroam), e-mail, agenda en contactpersonen instellen: Ga naar de handleidingen.

  • Ik wil vanaf de Mac gebruik maken van de printfaciliteiten van de UT.

    Hiervoor heb je een UT-account nodig, een werkende internetverbinding en een voor het printen geregistreerde medewerkers- of collegekaart. Op de print-documentatie lees je hoe je je kaart registreert en printen met de Mac werkt.

  • Hoe kom ik met de iPhone of iPad bij de data op mijn homegebied (m-schijf) of bij de organisatiedata (p-schijf)?

    Zowel buiten als binnen de UT is webdrive tot bestanden van 2 GB de aangewezen manier. Dit kan voor iPad of iPhone via de app Goodreader. Hier vind je deĀ handleiding.

  • Waar kan ik de handleidingen vinden voor IOS (iPhone, iPad en iPod)?

    Meer Apple handleidingen vind je hier.

IK HEB PROBLEMEN MET DE OUTLOOK AGENDA

  • Ik heb problemen met dubbele agenda afspraken op mijn iPad of iPhone

    Het probleem treedt op als een recurrente afspraak wordt gewijzigd op het moment dat de iPhone of iPad offline is. Het is gemeld bij Microsoft en er is nog geen oplossing voor. Wanneer het account en daarmee de mailbox op de iPad weggegooid wordt en vervolgens opnieuw wordt geconfigureerd zijn de dubbele afspraken verdwenen. Ze kunnen echter weer terugkomen. Er wordt daarom aangeraden de agenda op de iPad alleen voor lezen te gebruiken, niet om te beheren, in ieder geval niet offline.

IK HEB PROBLEMEN MET PRINTEN VANUIT DE MAC

  • Mijn wachtwoord is gewijzigd en ik kan nu niet meer printen.

    Het wachtwoord voor het printen veranderd niet automatisch mee. Het wachtwoord voor de Follow-me in de KeyChain moet gewijzigd worden.

My favorites

About My Favorites
Use the Bookmark this page button on Service Portal pages to add that page to the My Favorites section. To add web applications, use the star icon in the webapplication list. To add pages outside the Service Portal, use the Add custom bookmark button above. Add your favorite apps to your bookmarks by using the favorite button

Please wait a moment...