Binnen onze universiteit zijn er verschillende middelen beschikbaar om je boodschap over te brengen voor een algemene of een specifieke doelgroep. Om je te helpen snel het juiste medium te vinden hebben we ze vezameld op de pagina Aanleveren nieuws & events. Wanneer het gaat om een boodschap met een grote impact kun je contact opnemen met een communicatieadviseur van MC om je te adviseren in een effectieve communicatiemix.
Hieronder vind je een overzicht van de communicatiekanalen. De meesten zijn in beheer bij Marketing & Communicatie. Uitzonderingen gelden voor:
- De schermen en prikborden in gebouwen (betreffende gebouw/faculteit).
- Plakzuilen op de campus (Campus & Facility Management).
Communicatie op de campus
- Beeldschermen in gebouwen (narrowcasting)
In een aantal gebouwen op de UT hangen beeldschermen waarop informatie (nieuws, aankondigingen, evenementen etc.) voor bewoners en bezoekers van het betreffende gebouw geprojecteerd kan worden. Het beheer van de schermen op de UT zijn niet centraal belegd, maar de verantwoordelijkheid van de organisatie-eenheid binnen dat gebouw of op die locatie.
Je kunt bij de afdeling IC van M&C advies inwinnen over of het beeldscherm geschikt is voor jouw boodschap. Het aanleveren van PowerPoint slides is centraal geregeld via een webformulier.
Ook de handleiding voor admins van het Appspace narrowcasting systeem is hier te vinden.De beeldschermen in de gebouwen zijn één van de communicatiemiddelen die gebruikt kan worden ten behoeve van de communicatie naar medewerkers en bezoekers van de gebouwen. In de categorie Submit news en events vind je de mogelijkheden per doelgroep.
- Schermen op koffieautomaten
De schermen op de koffieautomaten zijn (in tegenstelling tot de narrowcasting schermen in de gebouwen) uitsluitend te gebruiken voor UT-brede berichtgeving. Voor informatie zie de pagina over de koffieautomaten-schermen.
- Posters in gebouwen
Posters kunnen worden opgehangen op prikborden in verschillende gebouwen. Meld je hiervoor bij de servicedesk van het betreffende gebouw.
Voorbeeld posterframe Spiegel:
- Plakzuilen
Voor het plakken van posters op de campus zijn er plakzuilen beschikbaar. Zie voor meer informatie:
- Geveldoek Spiegel
Vanwege onderhoudswerkzaamheden aan de gevel van het gebouw de Spiegel is het geveldoek op dit moment niet inzetbaar.
Het Spiegel geveldoek is voornamelijk voor de inzet van corporate en marketing boodschappen op UT-niveau. Voorbeelden van boodschappen: Open Dagen, het Open Huis en de U-meet.
Spiegel geveldoek:
- Outdoor voorlichtingsmiddelen
Doelgroep
Bachelor & Master
Doel
Oriënteren, informeren over en enthousiasmeren voor de opleidingen en Universiteit Twente.
Wanneer je jouw opleiding wilt promoten, neem dan contact op met de marketingadviseur van je faculteit.
Abri
Bus
Geveldoek gebouw Spiegel
- Fysieke promotieactiviteit
Wil je een fysieke promotieactiviteit organiseren op de campus, vraag dit dan aan via het Events Office. Meer informatie vind je in het Engels onder het kopje Promotional activities.
- LED scherm
Op dit moment is er een LED-scherm op de campus beschikbaar voor promotie van activiteiten op de boulevard bij het gebouw Vrijhof. Dit scherm is in beheer van de Student Union. Ga naar de website van de Student Union voor het indienen van content voor dit scherm.
Digitale middelen
- Nieuws voor studenten en medewerkers
Meer informatie over de kanalen vind je onder 'nieuws aanleveren'.
- UT-brede mail
Als aanvulling op onze medewerkersnieuws op de Service Portal is het mogelijk om, in specifieke gevallen, alle studenten en/of medewerkers in één keer te bereiken via een UT-brede mail. Om ervoor te zorgen dat we dit niet te vaak gebruiken en we de Service Portal voor medewerkers blijven gebruiken voor algemene nice to know informatie zijn hiervoor richtlijnen en verzendcriteria opgesteld.
Een bericht versturen via een UT-brede e-mail wordt alleen gedaan als het gaat om:
Crisis en/of risico communicatie (rampen, veiligheidsrisico's en gezondheidsrisico's)
- Bestuurlijke informatie
- Uitnodigingen voor corporate UT activiteiten waarvoor de hele UT-gemeenschap is uitgenodigd.
Human resources informatie die belangrijk is voor alle UT medewerkers
Aankondigingen van (veranderde) regulering die van belang zijn voor de hele UT-gemeenschap
Bijvoorbeeld, CFM/aanbesteding NS Business Card, reiskostenvergoeding
Digitale vragenlijst van onderzoek bedoeld om de kwaliteit van service en/of werkomstandigheden op de UT te verbeteren (bijvoorbeeld medewerkersonderzoek UT/CFM)
Als je een UT-brede e-mail wil sturen, dan kan je een verzoek sturen naar MC via de pagina's voor 'nieuws aanleveren' of vraag je communicatieadviseur van je dienst of faculteit.
- Social media (Instagram, LinkedIn, etc.)
Boodschap
Aankondiging activiteiten/evenementen
Doelgroep
Alle volgers, is breder dan alleen studenten (wereldwijd)
Info
Bericht moet relevant/interessant zijn voor alle, of een groot deel van de, volgers (ook veel niet-studenten volgen ons op social media).
Voor social media is er een aparte categorie binnen de Service Portal beschikbaar. Hier vind je antwoorden op vragen als:
- wat zijn de corporate accounts van de UT op social media
- welke accounts heeft UT op social media
- op welke social media is de UT vertegenwoordigd
- waar moet je op letten als je zelf met social media wilt beginnen?
- hoe zet je social media bij een event in?
- wie zijn de aanspreekpunten in het social media team van de UT?
- hoe kan ik content aanlevern voor de UT-kanalen op social media?
- welke afspraken en best practices zijn er binnen de UT?
Zie www.utwente.nl/socialmedia (Engels) voor deze en meer vragen.
Aanleveren
socialmedia@utwente.nl
- Campus app
Met de campus app kunnen campusbezoekers gemakkelijk hun weg vinden op de campus. Studenten gebruiken de campus app om de campus te verkennen (overzicht van colleges en locaties), om op de hoogte te blijven van interessante events en om contact te leggen met andere campus bezoekers via het message board.
Aanleveren
- Events: meld je event aan via dit webformulier
- Berichten: plaats zelf een bericht op het message board in de campus app (download de app)
Nieuws aanleveren
Nieuws aanleveren voor studenten
Nieuws aanleveren voor medewerkers
Nieuws aanleveren voor externen
Nieuws aanleveren voor alumni
UT Huisstijl
We vinden het belangrijk dat als je namens de UT communiceert, je ondersteunt wordt door verschillende middelen in de UT-huisstijl. Daarom hebben we de informatie over de verschillende middelen om je boodschap in gebouwen en op de campus te presenteren verzameld op de huisstijlpagina.
Heb je hulp nodig bij het vinden van het juiste medium om je boodschap zo goed mogelijk over te brengen, kijk dan op de 'nieuws en evenementen' pagina's voor een overzicht van alle media per doelgroep en plaats via het bestelformulier een bestelling of overleg met de communicatiemedewerker van je eenheid of faculteit.
Contact
To make your portal more relevant and personalised, please login.
Sorry, there is no information specified for you.
Full list of contacts per unit
Students
There are no specific contacts for students available. Please use the general email addresses listed above of open the 'All teams' list to find marketers and communication advisors in your faculty.
BMS Faculty team
EEMCS faculty team
MC-EEMCS intranet
ET faculty team
ITC faculty team
MC-ITC intranet. Also first point of contact for UCT members.
TNW faculty team
Resarch institute teams
General contacts:
CES
CFM
FIN
There are no specific contacts for your unit available at MC.
EB and SP
GA
HR
LISA
There are no specific contacts at MC for LISA employees. For communication support, please contact your LISA colleagues Heleen Melching/Josee Wesseler or Frank Westerveld for Digital Compentence Centre.
MC
SBD
PreU
FIP-AM@UT
There are no specific contacts at MC for FIP-AM@UT employees. For communication support, please contact your FIP-AM@UT colleague Annemiek Rouchou-Bloemenkamp