Service Portal

Communicatiemiddelen / Promotieactiviteiten op de campus

Binnen onze universiteit zijn er verschillende middelen beschikbaar om je boodschap over te brengen voor een algemene of een specifieke doelgroep. Om je te helpen snel het juiste medium te vinden hebben we ze vezameld op de pagina Aanleveren nieuws & events. Wanneer het gaat om een boodschap met een grote impact kun je contact opnemen met een communicatieadviseur van MC om je te adviseren in een effectieve communicatiemix

Hieronder vind je een overzicht van de communicatiekanalen. De meesten zijn in beheer bij Marketing & Communicatie. Uitzonderingen gelden voor:

  • De schermen en prikborden in gebouwen (betreffende gebouw/faculteit).
  • Plakzuilen op de campus (Campus & Facility Management) 

Communicatie op campus 

  • LED scherm

    Er zijn drie grote LED-schermen op de campus beschikbaar voor promotie van activiteiten.

    Voor alle mogelijkheden zie het overzicht LED-schermen op de campus

    LED scherm (hoofdingang campus):

  • Beeldschermen in gebouwen (narrow casting)

    In een aantal gebouwen op de UT hangen beeldschermen waarop informatie (nieuws, aankondigingen, evenementen etc.) voor bewoners en bezoekers van het betreffende gebouw geprojecteerd kan worden. Het beheer van de schermen op de UT zijn niet centraal belegd, maar de verantwoordelijkheid van de organisatie-eenheid binnen dat gebouw of op die locatie.

    Je kunt bij de afdeling IC van M&C advies inwinnen over of het beeldscherm geschikt is voor jouw boodschap. Het aanleveren van teksten of een sheets gaat via de contactpersoon van de eenheid, hier heeft M&C geen rol in.

    • Ravelijn (BMS): 
      • Ingang: via studievereniging Sirius
      • Twitterwall Atrium: via Elke van der Veen (secretariaat vakgroep IEBIS)
        Alleen slides die BMS gerelateerd zijn worden geplaatst. Als er andere belangrijke zaken zijn die geplaatst moeten worden dan wordt er € 100,- in rekening gebracht.
    • Horst (ET/TNW): via het formulier 
    • Cubicus (BMS): via Alice Kragt. Alleen slides die BMS gerelateerd zijn worden geplaatst. Als er andere belangrijke zaken zijn die geplaatst moeten worden dan wordt er € 100,- in rekening gebracht.
    • ITC: dirsecretariat-itc@utwente.nl
    • Sportcentrum: Nicole Röhring
    • Vrijhof: Jacqueline Calis
    • Campus & Facility Management: CFM (pilot narrowcasting)
    • Spiegel: alleen schermen met studie-informatie

    De beeldschermen in de gebouwen zijn één van de communicatiemiddelen die gebruikt kan worden ten behoeve van de communicatie naar medewerkers en bezoekers van de gebouwen. In de categorie Submit news en events vind je de mogelijkheden per doelgroep.

  • Posters in gebouwen

    Posters kunnen worden opgehangen op prikborden in verschillende gebouwen. Meld je hiervoor bij de servicedesk van het betreffende gebouw.

    Voorbeeld posterframe Spiegel:

  • Plakzuilen

    Voor het plakken van posters op de campus zijn er plakzuilen beschikbaar. Zie voor meer informatie: 

  • Geveldoek Spiegel

    Het Spiegel geveldoek is voornamelijk voor de inzet van corporate en marketing boodschappen op UT-niveau. Voorbeelden van boodschappen: Open Dagen, het Open Huis en de U-meet.

    Spiegel geveldoek:

  • Outdoor voorlichtingsmiddelen

    Doelgroep

    Bachelor & Master

    Doel

    Oriënteren, informeren over en enthousiasmeren voor de opleidingen en Universiteit Twente.

    Wanneer je jouw opleiding wilt promoten, neem dan contact op met de marketingadviseur van je faculteit.

    Abri

    Bus

    Geveldoek gebouw Spiegel

Digitale middelen

  • Medewerkersportal en studentenpagina's

    Meer informatie over de portals vind je onder 'nieuws aanleveren'.

  • UT-brede mail

    Als aanvulling op onze medewerkersportal is het mogelijk om, in specifieke gevallen, alle studenten en/of medewerkers in één keer te bereiken via een UT-brede mail. Om ervoor te zorgen dat we dit niet te vaak gebruiken en we de medewerkersportal blijven gebruiken voor algemene nice to know informatie zijn hiervoor richtlijnen en verzendcriteria opgesteld.

    Een bericht versturen via een UT-brede e-mail wordt alleen gedaan als het gaat om:

    Crisis en/of risico communicatie (rampen, veiligheidsrisico's en gezondheidsrisico's)

    • Bestuurlijke informatie
    • Uitnodigingen voor corporate UT activiteiten waarvoor de hele UT-gemeenschap is uitgenodigd.

    Human resources informatie die belangrijk is voor alle UT medewerkers

    Aankondigingen van (veranderde) regulering die van belang zijn voor de hele UT-gemeenschap

    Bijvoorbeeld, CFM/aanbesteding NS Business Card, reiskostenvergoeding

    Digitale vragenlijst van onderzoek bedoeld om de kwaliteit van service en/of werkomstandigheden op de UT te verbeteren (bijvoorbeeld medewerkersonderzoek UT/CFM)


    Als je een UT-brede e-mail wil sturen, dan kan je een verzoek sturen naar MC via de pagina's voor 'nieuws aanleveren' of vraag je communicatieadviseur van je dienst of faculteit. 

  • Social media (Facebook, twitter, etc.)

    Boodschap

    Aankondiging activiteiten/evenementen

    Doelgroep

    Alle volgers, is breder dan alleen studenten (wereldwijd)

    Info

    Bericht moet relevant/interessant zijn voor alle, of een groot deel van de, volgers (ook veel niet-studenten volgen ons op social media).  

    Voor social media is er een aparte categorie binnen de Service Portal beschikbaar. Hier vind je antwoorden op vragen als: 

    • wat zijn de corporate accounts van de UT op social media
    • welke accounts heeft UT op social media
    • op welke social media is de UT vertegenwoordigd
    • waar moet je op letten als je zelf met social media wilt beginnen?
    • hoe zet je social media bij een event in?
    • wie zijn de aanspreekpunten in het social media team van de UT?
    • hoe kan ik content aanlevern voor de UT-kanalen op social media?
    • welke afspraken en best practices zijn er binnen de UT?

    Zie www.utwente.nl/socialmedia (Engels) voor deze en meer vragen.

    Aanleveren

    socialmedia@utwente.nl

  • Campus app

    Met de campus app kunnen campusbezoekers gemakkelijk hun weg vinden op de campus. Studenten gebruiken de campus app om de campus te verkennen (overzicht van colleges en locaties), om op de hoogte te blijven van interessante events en om contact te leggen met andere campus bezoekers via het message board. 

    Aanleveren

    Events: meld je event aan via dit webformulier: https://www.utwente.nl/nl/mc/abc-bijlages/com/intranet/nieuws-events-aanleveren/

    Berichten: plaats zelf een bericht op het message board in de campus app (download de app

Nieuws aanleveren  

Nieuws aanleveren voor studenten
Nieuws aanleveren voor medewerkers
Nieuws aanleveren voor externen
Nieuws aanleveren voor alumni

UT Huisstijl 

We vinden het belangrijk dat als je namens de UT communiceert, je ondersteund wordt door verschillende middelen in de UT-huisstijl. Daarom hebben we de informatie over de verschillende middelen om je boodschap in gebouwen en op de campus te presenteren verzameld op de huisstijlpagina.

Heb je hulp nodig bij het vinden van het juiste medium om je boodschap zo goed mogelijk over te brengen, kijk dan op de 'nieuws en evenementen' pagina's voor een overzicht van alle media per doelgroep en plaats via het bestelformulier een bestelling of overleg met de communicatiemedewerker van je eenheid of faculteit.

My bookmarks

Manage

Please wait a moment...