Websitesystemen

Aanvraag functioneel e-mailadres

Een functioneel e-mailadres eindigt op @utwente.nl (geen @xx.utwente.nl). Verder is van belang dat:

  • eenheidsaanduidingen (faculteiten, instituten, etc) vóór het @-teken worden geplaatst;
  • deze eenheidsaanduidingen gescheiden zijn door een min-teken;
  • en van rechts naar links de eenheid binnen de eenheid gespecificeerd wordt 
    (bijvoorbeeld secretariaat-dir-lisa@utwente.nl of secretariaat-mesa@utwente.nl).
  • het emailadres geen hoofdletters bevat en geen bijzondere tekens als %# etc)
  • zo veel mogelijk Engelstalig is (ter voorbereiding op Engels als voortaal op de UT)
  • er worden geen functionele adressen op naam aangemaakt (voor bijvoorbeeld een student-assistent)

Voor meer informatie over het domeinnamenbeleid van de UT zie het beleidsdocument over het namenbeleid.

Er zijn geen kosten verbonden aan een extra mailbox, of het doorsturen naar bestaande e-mailadressen. Na goedkeuring zal je aanvraag door worden gestuurd naar de ICT-Servicedesk van LISA. LISA maakt een ticket voor je aan en houdt je op de hoogte van de voortgang.

Aanvraagformulier

Over het emailadres

Als je een volledige mailbox aanvraagt komt die bij medewerkers onder je UT-outlook te hangen. Studenten gebruiken GMail en zullen daarom een specifike inlog-link ontvangen voor de mailbox, waar ze met hun eigen s-nummer kunnen inloggen.

Als je een alias aanvraagt i.p.v. een mailbox dan gaat het alleen om doorsturen van mail naar je bestaande mailbox.

Toegestaan voor de @: letters, cijfers en - strepen

Let op: je aanvraag wordt alleen behandeld als je hierboven de gevraagde informatie hebt ingevuld (voornaam, achternaam, emailadres).

Als je een een mailbox wilt opheffen, stuur dan vanuit de op te heffen mailbox (dit is ter controle dat je de egienaar bent) een mailtje naar de ICT-Servicedesk (servicedesk-ict@utwente.nl) met dit verzoek. Als je geen toegang meer hebt tot de mailbox, bel ze dan even voor ondersteuning (tel 5577). 

Aanvrager

Bedankt voor het invullen. Na goedkeuring door Marketing & Communicatie zal de ICT-servicedesk deze voor je aanmaken. Je ontvangt binnen enkele minuten een geautomatiseerde bevestigingsmail. Daarna hoor je van de ICT-servicedesk als je adres aangemaakt is.