ICT wachtwoord wijzigen/activeren

Language:
NL

Deze pagina is ook beschikbaar via de verkorte link utwente.nl/wachtwoord. 

Deze pagina is beperkt tot een de handleidingen. Voor de volledige informatie zie de Engelse versie van deze pagina.

Wachtwoord wijzigen

Met de onderstaande handleiding kun je jouw wachtwoord wijzigen/activeren/resetten. Dit is het wachtwoord dat je gebruikt bij het inloggen op de UT-werkplek, in PC-zalen, voor je student- of medewerkersmail.

De handleiding bestaat uit twee delen: Wachtwoord wijzigen en wachtwoord activeren/resetten.

VOOR JE BEGINT

  • Bij het doorlopen van de handleiding wordt een vaste schrijfwijze gehanteerd: referenties naar tekst en knoppen op schermen zijn cursief gedrukt, gegevens die je zelf moet invullen zijn vet gedrukt.

WACHTWOORD WIJZIGEN

SELFSERVICE PORTAL

  • Ga naar de LISA Selfservice Portal.
  • Klik rechtsonder op wachtwoord wijzigen/activeren op KLIK HIER.
  • Klik op change password.
  • Vul bij User name je studentnummer in, inclusief de letter 's' (bv. s0123456) of voor medewerkers je (UT) e-mailadres of gastaccount (bv. x0123456).
  • Vul bij Current password je huidige wachtwoord in.
  • Klik op het lege vakje bij Ik ben geen robot en volg eventueel de instructies van de reCAPTCHA.
  • Wanneer het groene vinkje eenmaal is verschenen klik op Submit.

Vul 2x (hetzelfde) nieuwe wachtwoord in. Houd er rekening mee dat het aan de onderstaande specificaties dient te voldoen.

ACTIVEREN / RESETTEN WACHTWOORD

SELFSERVICE PORTAL

  • Ga naar de LISA Selfservice Portal.
  • Klik rechtsonder op wachtwoord wijzigen/activeren op KLIK HIER.
  • Klik op Reset password.
  • Vul bij User name je studentnummer in, inclusief de letter 's' (bv. s0123456) of voor medewerkers je (UT) e-mailadres of gastaccount (b.v. x0123456). 
  • Vul bij Private email het bij Studielink (studenten) of MyHR (medewerkers) geregistreerde privé non-UT email adres in.
  • Klik op het lege vakje bij Ik ben geen robot en volg eventueel de instructies van de reCAPTCHA.
  • Wanneer het groene vinkje eenmaal is verschenen klik op Submit.

  •  Er verschijnt een melding op het scherm dat er een tijdelijke token naar het privé e-mail adres is verzonden. Klik op Continue
  •  Open in de webbrowser een nieuw tabblad en ga vervolgens naar het betreffende privé e-mail account (Gmail.com, Hotmail.com, Saxion.nl etc.).
  • Bekijk de zojuist ontvangen UT token e-mail en kopieer de token code. (Let op token is 10 minuten geldig).

STAP 2: E-MAIL TOKEN (STAP 2 VAN 3)

  • Plak de zojuist gekopieerde token in het Reset token veld.

STAP 3: WACHTWOORD AANPASSEN (STAP 3 VAN 3)

  • Vul tweemaal een nieuw wachtwoord in. Houd er rekening mee dat het aan de onderstaande specificaties dient te voldoen.
  • Klik tenslotte op Submit.

Let op: Als je het oude wachtwoord hebt gebruikt voor instellingen op je eigen apparaten (PC, notebook, tablet of smartphone) moet je daar je nieuwe wachtwoord ook instellen (bv. email, eduroam, vpn).

Wanneer je je wachtwoord niet meer weet, dan kun je deze zelf wijzigen via LISA Selfservice Portal. Dit is alleen mogelijk als je een privé e-mail adres hebt geregistreerd voordat je het wachtwoord vergeten bent, omdat er dan een e-mail naar je privé e-mailadres wordt gestuurd. Dit kun je controleren en eventueel aanpassen via MyHR.

My favorites

About My Favorites
Use the Bookmark this page button on Service Portal pages to add that page to the My Favorites section. To add web applications, use the star icon in the webapplication list. To add pages outside the Service Portal, use the Add custom bookmark button above. Add your favorite apps to your bookmarks by using the favorite button

Please wait a moment...