FAQ

FAQ Printers

Kunnen studenten printen op alle Xerox printers?

Nee. Studenten kunnen alleen op de printers printen waar aangegeven is dat studenten er mogen printen.

Als een faculteit of dienst vindt dat een printer ook beschikbaar moet zijn voor studenten, dan kan door die organisatie hiervoor een verzoek worden gedaan bij de Servicedesk ICT.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Waar kan ik de MFP printer voor studenten vinden?

Bastille - begane grond (projectruimte)
Carre - Naast kamer C4625
Carre - Naast kamer C4021
Carre - Naast kamer C3182
Citadel - Hoofdingang (naast de koffieautomaat)
Cubicus - Naast kamer B205
Cubicus - Naast kamer B300VI
The Gallery - DesignLab
ITC-hotel - Begane grond in de gang
Horstcomplex / Osthorst - Naast kamer OH105
Horstcomplex - Naast kamer C107
Horstcomplex / Noordhorst - Naast kamer NH202e (naast de koffieautomaat)
Horstcomplex / Horsttoren - Naast kamer T800VA
Ravelijn - Studielandschap vloer 1
Spiegel - Tegenover kamer 102A (bij trappenhuis)
Vrijhof - 2e verdieping (boven Servicedesk)
Vrijhof - Bibliotheek
Vrijhof - Bibliotheek
Zilverling - Naast kamer A126
Zilverling - Kamer A220

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Ik doe werkzaamheden voor de UT en ik wil printen. Hoe kan ik dat regelen?

Voor studenten is het mogelijk om medewerkersrechten te krijgen voor het gebruik van MFP’s. Dit betekent dat de faculteit verantwoordelijk is voor de kosten die je maakt. Je bent dan niet gebonden aan de studenten MFP’s en kun je ook gebruik maken van de MFP’s van jouw faculteit. Je kunt hiervoor een aanvraag indienen bij jouw verantwoordelijke (docent of leidinggevende). Deze kan zorgen dat je op je eigen account via een uitbreiding op je quotum of unlimited voor een periode van maximaal 1 jaar op alle printers kan printen.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Als je geen account hebt en je wilt toch ergens op de UT printen, waar kan dat dan.

Je kunt printen in de Xerox Reproshop. Deze bevinden zich in de gebouwen: Bastille en Carré.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Wat kan ik doen als het papier in de printer op is.

Het papier wordt bijgevuld door de facilitaire dienst in het gebouw waar de printer staat. Als het papier voor de studentenprinter op is kan je dat melden bij de receptie van dat gebouw. Deze kan het papier bijvullen. Voor de medewerkersprinter kunnen de secretariaten bijbestellen.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Check voordat je print het papierformaat

Kies altijd voor A4 of A3

Klik op de knop “Follow Print”.
- Selecteer het gewenste document.
- Klik op de Info knop in het scherm.

Als je toch andere formaten wilt kijk dan op de handleiding gebruik verschillende papiersoorten.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Hoe lang blijft mijn printopdracht bewaard?

Elke ochtend rond zes uur wordt de printer herstart. De opdrachten worden daarbij gewist.  

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Hoe kan ik milieubewust printen?

Kies in het printmenu voor het printen van meerdere bladzijden op één pagina en zorg ervoor dat je altijd dubbelzijdig print.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

De bestanden zijn uit de wachtrij verdwenen, maar er is niet geprint.

Je hebt waarschijnlijk het verkeerde formaat papier gekozen in het document dat je wilt printen. Controleer of dit daadwerkelijk het probleem is:

- Klik op de knop “Follow Print”.
- Selecteer het gewenste document.
- Klik op de Info knop in het scherm.

Kies zoveel mogelijk voor A4 of A3 formaat. Dus geen Legal of Letter formaat. Dit kan in het printmenu van het te printen bestand. Als je toch andere formaten wilt kijk dan op de handleiding gebruik verschillende papiersoorten.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Ik kan niet inloggen op het domein.

Controleer of je het domein met hoofdletters hebt ingevuld: AD\<inlognaam>.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

De functie “Scan to home” werkt niet.

Studenten hebben geen homedirectory en kunnen dus niet van deze funcie gebruik maken.Je kan wel als alternatief USB kiezen.

Medewerkers kunnen via de knop “Werkstroom Scannen” controleren of je gebruikersaccount wel ingesteld staat op het AD domein. Daar kan je als alternatief ook voor USB kiezen.

Via de knop “E-mailen” kan je controleren of je accountgegevens kloppen.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Ik kan niet printen vanaf mijn USB stick.

Controleer je USB stick:

- Niet alle USB sticks werken op deze printers.
- USB sticks met FAT32 worden aanbevolen.
- Heeft je USB stick een lock systeem?
- USB sticks met een gedeeltelijk gelocked systeem (hidden) en een niet gelocked systeem kunnen ook niet werken.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Controleer de te printen bestanden:

- Bestandsnamen eindigend op: pdf, Pcl6, PS, Pl5, ASCII, jpg, TIFF, xps worden wel geprint. De printer print dus geen office documenten.
- Sommige PDF bestanden zijn gecodeerd en kunnen niet worden geprint. - Sommige PDF bestanden zijn beschadigd, omdat ze bijvoorbeeld zijn gemaakt met een niet-originele versie van een PDF programma.
- Sommige afbeeldingen zijn beschadigd en kunnen niet geprint worden.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Test of de printer nog werkt:

- Formatteer je USB met FAT32, zet de bestanden er op en probeer het opnieuw.
- Probeer een eerder geprint .pdf bestand te printen.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Vragen over mijn printquotum (alleen voor studenten)

Wat is voor de duur van mijn studie mijn printquotum

125 printer-eenheden.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Kan ik mijn printquotum verhogen?

Ja dat kan via de website https://printquota.utwente.nl.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Waar kan ik zien hoeveel printbudget ik nog heb.

Op de website https://printquota.utwente.nl kan je inloggen met je domain-account. Daar kan je je print tegoed vinden.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

De printer geeft de melding “deleted due to insufficient quota,....

Deze melding krijg je als je onvoldoende quotum hebt om een opdracht af te drukken.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Wat te doen bij printer problemen?

Neem bij betalings en/of quotum problemen contact op met Xerox Service Desk: XNL.XOS.Helplijn.Breukelen@xerox.com, telefoonnummer: 0346-255255.

Neem bij technische- of afdruk problemen met de printer contact op met Servicedesk ICT.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag

Een printopdracht komt niet uit de printer, wordt de opdracht dan doorberekend?

Nee.

Dit beantwoordt mijn vraag
JaNee
Bedankt voor je vraag