Service Portal

Printservice voor medewerkers

Deze Nederlandse pagina is beperkt tot een FAQ. Voor meer informatie (handleidingen en omschrijving van deze dienst) zie de Engelse versie.

FAQ

  • Waar kan ik alle printer handleidingen en meer informatie vinden?

    Klik hier voor studenten
    Klik hier voor medewerkers.

  • Kunnen studenten printen op alle Xerox printers?

    Nee. Studenten kunnen alleen op de printers printen waar aangegeven is dat studenten er mogen printen.

    Als een faculteit of dienst vindt dat een printer ook beschikbaar moet zijn voor studenten, dan kan door die organisatie hiervoor een verzoek worden gedaan bij de Servicedesk ICT.

  • Waar kan ik de MFP printer voor studenten vinden?
    • Bastille - begane grond (projectruimte)
    • Carre - Naast kamer C4625
    • Carre - Naast kamer C4021
    • Carre - Naast kamer C3182
    • Citadel - Hoofdingang (naast de Atlas ingang)
    • Cubicus - Naast kamer B205
    • Cubicus - Naast kamer B300VI
    • The Gallery - DesignLab
    • ITC-hotel (alleen voor gasten van het hotel) - Begane grond in de gang
    • Horstcomplex / Osthorst - Naast kamer OH105
    • Horstcomplex - Naast kamer C107
    • Horstcomplex / Noordhorst - Naast kamer NH202e (naast de koffieautomaat)
    • Horstcomplex / Horsttoren - Naast kamer T800VA
    • Ravelijn - Studielandschap vloer 1
    • Spiegel - Tegenover kamer 102A (bij trappenhuis)
      Technohal - PTR 063 deze staat op de begane grond bij de open studie werkplekken en een studentenprinter op vloer 2 tegen de ballustrade aan ter hoogte van TL2107.
    • Vrijhof - 2e verdieping (boven Servicedesk)
    • Vrijhof - Bibliotheek
    • Vrijhof - Bibliotheek
    • Zilverling - Naast kamer A126
    • Zilverling - Kamer A220
  • Ik doe werkzaamheden voor de UT en ik wil printen. Hoe kan ik dat regelen?

    Voor studenten is het mogelijk om medewerkersrechten te krijgen voor het gebruik van MFP’s. Dit betekent dat de faculteit verantwoordelijk is voor de kosten die je maakt. Je bent dan niet gebonden aan de studenten MFP’s en kun je ook gebruik maken van de MFP’s van jouw faculteit. Je kunt hiervoor een aanvraag indienen bij jouw verantwoordelijke (docent of leidinggevende). Deze kan zorgen dat je op je eigen account via een uitbreiding op je quotum of unlimited voor een periode van maximaal 1 jaar op alle printers kan printen.

  • Als je geen account hebt en je wilt toch ergens op de UT printen, waar kan dat dan?

    Je kunt printen in de Xerox Reproshop. Deze bevinden zich in de gebouwen: Bastille en Carré.

  • Wat kan ik doen als het papier in de printer op is?

    Het papier wordt bijgevuld door de facilitaire dienst in het gebouw waar de printer staat. Als het papier voor de studentenprinter op is kan je dat melden bij de receptie van dat gebouw. Deze kan het papier bijvullen. Voor de medewerkersprinter kunnen de secretariaten bijbestellen.

  • Check voordat je print het papierformaat

    Kies altijd voor A4 of A3

    Klik op de knop “Follow Print”.

    • Selecteer het gewenste document.
    • Klik op de Info knop in het scherm.

    Als je toch andere formaten wilt kijk dan op de handleiding gebruik verschillende papiersoorten.

  • Hoe lang blijft mijn printopdracht bewaard?

    Elke ochtend rond zes uur wordt de printer herstart. De opdrachten worden daarbij gewist.  

  • Hoe kan ik milieubewust printen?

    Kies in het printmenu voor het printen van meerdere bladzijden op één pagina en zorg ervoor dat je altijd dubbelzijdig print.

  • De bestanden zijn uit de wachtrij verdwenen, maar er is niet geprint.

    Je hebt waarschijnlijk het verkeerde formaat papier gekozen in het document dat je wilt printen. Controleer of dit daadwerkelijk het probleem is:

    • Klik op de knop “Follow Print”.
    • Selecteer het gewenste document.
    • Klik op de Info knop in het scherm.

    Kies zoveel mogelijk voor A4 of A3 formaat. Dus geen Legal of Letter formaat. Dit kan in het printmenu van het te printen bestand. 

  • Ik kan niet inloggen op het domein.

    Controleer of je het domein met hoofdletters hebt ingevuld: AD\<inlognaam>.

  • De functie “Scan to home” werkt niet.

    Studenten hebben geen homedirectory en kunnen dus niet van deze funcie gebruik maken.Je kan wel als alternatief USB kiezen.

    Medewerkers kunnen via de knop “Werkstroom Scannen” controleren of je gebruikersaccount wel ingesteld staat op het AD domein. Daar kan je als alternatief ook voor USB kiezen.

    Via de knop “E-mailen” kan je controleren of je accountgegevens kloppen.

Ik kan niet printen vanaf mijn USB stick

  • Controleer je USB stick:
    • Niet alle USB sticks werken op deze printers.
    • USB sticks met FAT32 worden aanbevolen.
    • Heeft je USB stick een lock systeem?
    • USB sticks met een gedeeltelijk gelocked systeem (hidden) en een niet gelocked systeem kunnen ook niet werken.
  • Controleer de te printen bestanden:
    • Bestandsnamen eindigend op: pdf, Pcl6, PS, Pl5, ASCII, jpg, TIFF, xps worden wel geprint. De printer print dus geen office documenten.
    • Sommige PDF bestanden zijn gecodeerd en kunnen niet worden geprint. - Sommige PDF bestanden zijn beschadigd, omdat ze bijvoorbeeld zijn gemaakt met een niet-originele versie van een PDF programma.
    • Sommige afbeeldingen zijn beschadigd en kunnen niet geprint worden.
  • Test of de printer nog werkt:
    • Formatteer je USB met FAT32, zet de bestanden er op en probeer het opnieuw.
    • Probeer een eerder geprint .pdf bestand te printen.

My bookmarks

Manage

Please wait a moment...