The University applies various rules, some based on legislation and regulations, in the area of Purchasing and Contract Management, which we need to observe. You can find information on purchase process, purchasing procedures, laws and regulations, purchasing policy, conditions, involvement of the Purchasing department and other issues here.
- Contracts & Preferred SuppliersAudiovisual aidsBooks (LM Prenax)Car rentalCatering on site by Appèl | Banqueting folder)Chemicals & disposablesElectronic componentsEmployee recruitment and selection agenciesFlowersGassesHardwareHiring OfficeHotels in the Enschede areaInterpretersLaundryMerchandise and promotional gifts webshopOffice suppliesPersonal Protective EquipmentPhotographersPlant care (purchase and maintenance)Printed MaterialsPrinting and copying at Xerox shopsPrinting of doctoral thesisRelocations / MovingRenting coachesScience editing servicesTemplates and downloads: UT logo, powerpoint, posters, etcTemporary staffText writersTools and materialsTranslation PartnersValetparking Schiphol (rental vehicles)Video creation by external suppliersXerox Printers in UT departments
- Purchasing procedures and regulationsOn this page, you will find information regarding the procedures and rules. Grens voor meervoudig onderhandse procedure verhoogd naar €70.000 ex. btw Het College van Bestuur heeft op 21 september 2023 het nieuwe Inkoop- en aanbestedingsbeleid van de Universiteit Twente vastgesteld. Hierin is de grens voor de meervoudig onderhandse procedure verhoogd van €50.000 ex. btw naar €70.000 ex. btw (per 1 oktober 2023). Dutch version Hier vind je informatie over inkoopprocedures en regelgeving. Inkoop- en aanbestedingsbeleid PO-beleid als onderdeel van het Inkoop- en aanbestedingsbeleid Een goed ingericht P2P proces helpt onder andere met het realiseren van inkoopbesparingen en het reduceren van risico’s voor de UT. Primaire reden hiervoor is dat (bestaande) contracten beter worden benut. Uitgangspunt van het Inkoop- en aanbestedingsbeleid is dat er voor iedere bestelling een purchase order (PO) wordt aangemaakt tenzij dit een uitzondering betreft, benoemd door afdeling Inkoop in de uitzonderingenlijst. Zie hiervoor de