Crowdtech

Language:
NL

Crowdtech is De UT-brede enquête-tool voor alle typen onderzoeken

Introductie

Vanaf 1 september 2025 gebruikt de Universiteit Twente het platform Crowdtech voor het uitvoeren van alle UT-brede enquêtes. Crowdtech vervangt de verschillende tools die nu in omloop zijn en zorgt voor een centrale, veilige en gebruiksvriendelijke manier van enquêteren. Ook de vakevaluaties (SEQs) kunnen in dit platform worden uitgezet.

Deze pagina biedt een overzicht van de planning, ondersteuning en veelgestelde vragen.

Heb je vragen over de werking van Crowdtech? Zoek ze op in de Guide: https://guide.crowdtech.com/hc/nl


Waarom stappen we over op Crowdtech?

  • Eén centrale oplossing voor de gehele UT: vakevaluaties, wetenschappeljike vragenlijsten en enquêtes voor de diensten
  • Beschikbaar voor studenten binnen hun onderwijs, en ook voor enquêtes van verenigingen
  • Verbeterde databeveiliging en naleving van privacywetgeving
  • Bijkomend voordeel: Crowdtech is een Nederlandse leverancier met data-opslag in Nederland


Tijdpad & uitfasering bestaande tools

Crowdtech is vanaf studiejaar 2025-2026 beschikbaar voor alle nieuwe onderzoeken en enquêtes. Het tijdpad is als volgt:

Periode

Wat gebeurt er?

Mei - juni 2025

Voorbereiding, inventarisatie lopende surveys

3 juni 2025

Demosessie Crowdtech

Juni - augustus 2025

Testfase en trainingen (optioneel) voor medewerkers

1 september 2025

Crowdtech in gebruik voor alle nieuwe enquêtes

September - oktober 2025

Ondersteuning bij overgang, afbouw oude tools

Uitfasering overige tools

Let op: na augustus 2025 worden bestaande systemen afgebouwd. Neem contact op met de betreffende beheerder voor meer informatie.

Training & demosessies

Demosessie: 3 juni 2025 om 12:00 uur

Meld je aan via dit formulier.

Demo-omgeving; 4-20 juni

Heb jij ervaring met het doen van surveys, wil je alvast kennismaken met Crowdtech en wil je ons voorzien van jouw mening over het systeem? Geef je dan op voor tijdelijke toegang tot de demo-omgeving via deze link.

Zelstudie via de Crowdtech Guide

Wil je meer weten over Crowdtech? Bekijk hun Guide pagina: guide.crowdtech.com/.

Trainingen in de zomer, Q3 en Q4

Wil je liever deelnemen aan een trainingssessie? Geef je op voor de wachtlijst of houd deze pagina in de gaten voor de mogelijkheden (de trainingen duren zo'n 3 uur).

Wat betekent dit voor jou?

  • Gebruik je Qualtrics, Evasys, LimeSurvey of Maptionnaire?

    Hier lees je tot hoe lang je deze tools nog kunt gebruiken:

    o   Evasys: oktober 2025
    o   LimeSurvey: oktober 2025
    o   Maptionnaire: mei 2026
    o   Qualtrics: oktober 2026




     [LB1]Who are using / supporting this? Arian zoekt dit na.

  • Gebruik je Microsoft of Google Forms?

    Deze tools zijn geen specifieke survey tools en worden niet uitgefaseerd.

  • Gebruik je een andere survey tool?

    Neem dan contact op met survey-support@utwente.nl, zodat je ook gebruik kunt gaan maken van de nieuwe UT-brede tool Crowdtech.

  • Werk je met langdurige onderzoeken?

    Werk je aan een langdurig onderzoek? Dan is het belangrijk om te weten of – en hoe – jouw project overgezet kan worden naar Crowdtech. Loopt jouw datacollectie door tot na de bovengenoemde data? Dan moeten de vragenlijsten worden omgezet naar Crowdtech. We bieden hiervoor maatwerkoplossingen en vragen je daarom contact op te nemen met survey-support@utwente.nl. Neem voor 11 juli contact op om bij de eerste ronde ondersteuning te worden meegenomen.

  • Wil je je voorbereiden op het gebruik van Crowdtech Survey?

    Op 3 juni organiseren we een live demonstratie. Later dit jaar volgen aanvullende trainingen.


Veelgestelde vragen (FAQ)

  • Wanneer kan ik beginnen met Crowdtech?

    Vanaf het nieuwe collegejaar (1 september 2025) is de applicatie beschikbaar voor alle UT studenten en medewerkers

  • Wat gebeurt er met lopende onderzoeken in oude tools?

    Je bent zelf verantwoordelijk voor het veiligstellen en exporteren van jouw onderzoeksdata uit de oude tools. We raden je met klem aan dit voor eind augustus 2025 af te ronden.

  • Hoe stap ik over van Evasys naar Crowdtech?

    Binnenkort komt op de interne Evasys-website meer informatie beschikbaar over deze overstap.

  • Kan ik mijn eigen vragenlijst blijven gebruiken?

    Ja, je kunt bestaande vragenlijsten overnemen, met hulp bij opzet en distributie.

  • Wie beheert Crowdtech?

    Het platform wordt centraal ondersteund door Crowdtech, met vaste aanspreekpunten per dienst of faculteit. Zie de lijst met contactgegevens op deze pagina.


Contact

Vragen over Crowdtech? Neem na 1 september contact op via de volgende kanalen of de key-user van jouw faculteit/dienst.

For UT-specifieke technische ondersteuning kunt u contact opnemen met functioneel beheer via survey-support@utwente.nl. 

My favourites

About Favourites
Use the Bookmark this page button on Service Portal pages to add that page to the My Favourites section. To add web applications, use the star icon in the webapplication list. To add pages outside the Service Portal, use the Add custom bookmark button above. Add your favourite apps to your bookmarks by using the favourite button.

The My Organisation section shows mandatory bookmarks for your your main unit.

Please wait a moment...