Studentenactivisme

Studiekeuze gemaakt?

Wil jij werken aan je persoonlijke ontwikkeling naast je studie? Slim idee!

Leiderschap, zelfmanagement, initiatief tonen en het nemen van beslissingen zijn competenties die je niet uit je studieboeken haalt. Maar wel door actief te zijn naast je studie. Bijvoorbeeld door bepaalde functies te vervullen bij een vereniging of een studententeam.

Actief zijn is een investering in jezelf en enorm waardevol voor jouw professionele ontwikkeling. Je ontmoet verschillende mensen, leert samenwerken en doet veel ervaringen op die je later goed kan gebruiken in je toekomstige baan. Wat je naast je studie hebt ondernomen, hoe sociaal en organisatorisch je je hebt ontwikkeld, vinden werkgevers erg belangrijk.

Studentenervaringen

Bekijk wat bij je past en ontdek leuk en leerzaam activisme is. Deze studenten vertellen wat zij leerden!

Student Union

Uitgebreide informatie over het Enschedese studentenactivisme en het Het More Than A Degree programma vind je op de website van Student Union. Eén van de pijlers van Student Union is het studentenactivisme bevorderen zodat studenten hun competenties kunnen ontwikkelen. Door bijvoorbeeld vrijwiligerswerk voor een vereniging te doen, een bijbaan te nemen of je eigen bedrijf op te zetten.

Chat offline (info)
Om deze functionaliteit te gebruiken: