UTDienstenLISACybersafetyNieuwsOns privacybeleid is vernieuwd
privacy

Ons privacybeleid is vernieuwd

Op 6 maart jl. heeft het College van Bestuur de nieuwe versie van het privacybeleid vastgesteld. Dit is een belangrijke ontwikkeling, omdat het privacybeleid van de Universiteit Twente de bescherming van persoonsgegevens van onze medewerkers en studenten waarborgt.

De nieuwe versie van het privacybeleid is gebaseerd op een nieuw model van SURF. SURF is een samenwerkingsverband van onderwijs- en onderzoeksinstellingen in Nederland en heeft een modelprivacybeleid ontwikkeld dat aansluit bij de wet- en regelgeving en de actuele ontwikkelingen op het gebied van privacybescherming. Het beleid van de Universiteit Twente sluit nu beter aan bij dit model.

Daarnaast is het beleid meer in lijn met de feitelijke situatie op de UT en is er meer aansluiting op de beleidsprincipes. Dit betekent dat het beleid beter aansluit bij de manier waarop wij omgaan met persoonsgegevens en dat het beleid meer recht doet aan de belangen van onze medewerkers en studenten.

Wij vinden het belangrijk dat jullie goed geïnformeerd zijn over het privacybeleid van de Universiteit Twente en daarom willen wij jullie wijzen op de mogelijkheid om vragen te stellen over het beleid. Dit kan bij jouw privacy contactpersoon of de functionaris gegevensbescherming. Op www.utwente.nl/privacy is meer informatie te vinden over privacy en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Wij hopen jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.