UTVrijhof CultuurNieuws archiefNationale verander je wachtwoorden dag

Nationale verander je wachtwoorden dag 24 november 2021

Het is vandaag Nationale verander je wachtwoorden dag!
Nu we op de University of Twente bezig zijn met cybersafety trainingen, hebben we een leuke actie: maak kans op het boek 'ik weet je wachtwoord' van Daniël Verlaan.

Verander je wachtwoorden

24 november is uitgeroep tot de nationale Verander Je Wachtwoorden Dag. Het initiatief wordt gesteund door onder meer het Openbaar Ministerie en is gezien recente voorbeelden helaas hard nodig.

Op wachtwoordbewust.nl kunnen mensen niet alleen controleren welke wachtwoorden wel en niet sterk zijn, maar zijn er ook enkele basistips te vinden en worden er handvatten gegeven hoe mensen een sterk wachtwoord kunnen bedenken en onthouden.

Maak kans op het boek en gratis toegang

Verander je UT wachtwoord op 24 november en wie weet maak je kans op 1 van de 200 boeken en gratis toegang tot de lezing van Daniël Verlaan*,

Ik weet je wachtwoord

waargebeurde verhalen over de duistere kant van het internet

*Daniël Verlaan komt naar de UT voor een lezing. Meer informatie hierover volgt zo spoedig mogelijk.

Daniël Verlaan (1989) is een van de belangrijkste techjournalisten van het moment. Hij werkt voor RTL Nieuws. Vorig jaar ontving hij de Loep, de prijs voor de beste onderzoeksjournalistiek, en de Tegel, de belangrijkste journalistieke prijs van Nederland.

Laat even weten of je op 24 november 2021 je wachtwoord hebt gewijzigd via dit formulier en maak kans op het boek en gratis toegang tot de lezing.

Cybersafety training

Heb je de eerste cybersafety trainingen al afgerond? Daar zijn we heel blij mee, zo is je cybersafety kennis vergroot en de beveiliging van je eigen data en die van de Universiteit Twente verbeterd.
Heb je deze nog niet gedaan, ga dan naar: https://securityeducation.utwente.nl en vergroot ook jouw kennis om ons en jezelf te beveiligen tegen cybercrime.