UTVrijhof CultuurNieuws archiefCulturele cursussen in kwartiel 4

Culturele cursussen in kwartiel 4 Vrijhof Cultuur presenteert

Altijd willen weten hoe de Aboriginal mensen dot painting gebruiken? Of meer willen weten over de Twentse gebruiken en tradities? Speciaal voor studenten en medewerkers met Unioncard/CampusCard heeft Vrijhof Cultuureen zeer interessant cultureel cursusaanbod samengesteld, met dank aan de Student Union en het OPUT. De meeste cursussen zijn in het Engels, op startersniveau, tegen een zeer aantrekkelijke prijs en dus voor iedereen toegankelijk. Dit aanbod is tot stand gekomen in samenwerking met Kaliber Kunstenschool, Volksuniversiteit Twente, Shu Training en AKI/ArtEZ. In kwartiel 4 worden de volgende cursussen aangeboden:

A taste of Twents

Waar is die beruchte Nederlandse directheid hier in Twente? Het blijkt dat men het hier in het oosten van Nederland net iets anders doet. In deze set workshops leer je de eerste en meest bekende Twentse gebruiken, je leert je eerste Twentse Nedersaksische begroetingen en proef je een aantal traditionale Twentse gerechten. Het UT Language Centre, UT-kring en Vrijhof Cultuur bieden deze korte cursus aan in het Engels.

Deze workshops worden in 3 lessen gegeven op woensdag avond.
Naast de cursus geeft instructeur Martin ter Denge ook een lazing met Studium Generale en een expositie met Nicky Goldsteen in de Vrijhof.

Creatief schilderen & tekenen

Soms loop je wel eens door een museum, en terwijl je de schilderijen bewonderd vraag je jezelf af hoe de schilder de emotie dat het schilderij je geeft over heeft weten te brengen in zijn schilderij. Dit en meer leer je tijdens de cursus ‘creatief schilderen & tekenen’.

Deze cursus wordt over 8 lessen gegeven op donderdag avond.

Een creatieve lunchpauze met schilderen & tekenen

Naast de avondcursussen, biedt Vrijhof Cultuur ook de mogelijkheid aan om te tekenen/schilderen in de lunchpauze. Wij verzorgen het benodigde materiaal en er is een ervaren instructeur aanwezig die waar nodig kan helpen. Deze inloop lessen geeft je de mogelijkheid om je lunchpauze eens op een andere manier in te vullen, en om met frisse ideeën en nieuwe energie je werk of studie te herpakken. Een boost voor je creativiteit.

Deze cursus wordt op maandag middag aangeboden over 8 weken.

Orientaalse dans

Ontdek deze oude dansstijl, ook wel bekend als buikdansen. Voel hoe het orientaalse ritme je lichaam laat bewegen, hoe de lyrische lijn van de melodie door je lichaam stroomt en het laat bewegen als een slang, terwijl je heupen en schouders de accenten benadrukken.

Deze cursus wordt over 8 lessen gegeven op dinsdag avond.

Dot painting

Dot painting is de traditionele tekenstijl en schildertechniek van de Australische Aboriganls. Zoals de naam al doet vermoeden worden stippen gezet om een patroon te creeëren. Dit gebeurt door middal van stokken in plaats van verfkwasten. Je hebt geen ervaring met schilderen te hebben om deze cursus te kunnen volgen. Het Dot painting heft een relaxe en bijna meditatief effect, het maakt je helemaal zen.

De cursus wordt over 5 weken gegeven op woensdag avond.

gitaar groeplessen

Perfect voor iedereen die voor het eerst een gitaar oppakt. Je krijgt een introductie over gitaar akkoorden en hoe je muziek kan lezen. Met een paar akkoorden kan je al veel verschillende nummers spelen. De gitaren worden beschikbaar gesteld tijdens de lessen.

De cursus wordt in 8 lessen gegeven op woensdag avond.

Voor meer informatie en registratie
Ga naar Vrijhof Cultuur