UTVrijhof CultuurNieuws archiefCultureel seizoen van start!

Cultureel seizoen van start! Exposities, workshops en meer

Na de opening van het academisch jaar vanmiddag gaat ook een nieuwe cultureel seizoen van start. In de kleine expositieruimte van de Vrijhof is de komende twee weken de prachtige spiegeltol van UT-alumnus Gertjan Adema te zien. Liefhebbers kunnen op de eerste en laatste dag van deze expositie ook een eigen kleine spiegeltol maken tijdens één van de workshops in de kleine zaal.

Ook in de grote expositieruimte wordt hard gewerkt, daar opent donderdag 3 september EnergieCultuur-EnergieKultur, onderdeel van taNDem, een grensoverschrijdend kunst- en cultuurproject in de EUREGIO

Hoewel de culturele cursussen nog moeten beginnen zijn de inschrijvingen al gestart en zit een enkele cursus al vol. Dus bekijk snel het aanbod en meld je aan voor bijvoorbeeld het open atelier, stemtraining of buikdansen!

Deze week starten de culturele verenigingen ook met hun open lessen en repetities. Anders dan voorheen is aanmelden nu wel verplicht, dat kan via de verenigingswebsites.

Op de professionele voorstellingen moeten we nog heel even wachten, maar… de kaartverkoop start morgen! Door de coronaregels zijn er minder kaarten dan normaal, dus kies en bestel op tijd anders vis je misschien achter het net.

Meet while we eat

Nu iedereen zo veel mogelijk vanuit huis werkt en het zomaar binnenlopen niet meer kan, gaan de medewerkers van Culture & Events iets nieuws proberen: Meet while we eat!

Vanaf donderdag 3 september gaan we met wie kan en wil, op de dagen dat het niet regent of sneeuwt elke donderdag tijdens de (studenten)lunchpauze samen lunchen op het kunstwerk  Information Plaza.

Op die manier kunnen we elkaar toch even zien en spreken én zijn we ook aanspreekbaar voor collega’s en studenten, die even hallo willen zeggen of een korte vraag hebben. Uiteraard op veilige afstand.

Tot gauw?!