HomeOnderzoekWetenschappelijke thema'sCreating intelligent manufacturing systemsNieuwsWereldrecordpoging: Studenten Civiele Techniek bouwen grootste bierkrattenbrug

Wereldrecordpoging: Studenten Civiele Techniek bouwen grootste bierkrattenbrug

De commissie CraTeX2022 vanuit studievereniging ConcepT (Bachelor-en Masterstudenten van de studie Civil Engineering) probeert het wereldrecord voor langste (bier)krattenbrug deze week af te pakken van studievereniging KOers uit Eindhoven. “Het huidige record staat op 26,69 meter en wij gaan proberen dit record naar Enschede te halen door een brug van 36 meter neer te zetten.”

De studenten doen dit niet alleen. Ze hebben hulp van sponsoren en een bouwteam van veertig studenten vanuit verschillende jaarlagen en uit alle windstreken. “Met deze vrijwilligers bouwen wij dit massale bouwwerk van 12.600 kratten om op 12 maart een gooi te wagen naar het wereldrecord”, vertelt student Jaime de Bruin. “Voor studenten is dit een mooie kans om kennis te maken met de praktische kant van de studie en een voorbeeld van studentenactivisme waar we in Twente zo trots op zijn.”

Meer informatie: www.cratebridge.com

Contactpersoon: Jaime de Bruin +31-6-13442925

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)