Hoe werkt de inschrijving?

Als je je aanmelding ingediend hebt en je toelaatbaar bent, dan ontvang je automatisch alle informatie per e-mail om je inschrijving af te ronden.

Wanneer word je ingeschreven?

De inschrijving is geënt op de bepalingen in de Wet op het Hoger Onderwijs en Wetenschappelijk Onderzoek (WHW) en dient vóór 31 januari te worden geregeld. Zodra je inschrijvingsverzoek is ontvangen wordt gecontroleerd of je aan alle voorwaarden van inschrijving voldoet.

Ben je inschrijvingsgerechtigd, zijn alle inschrijvingsbescheiden aanwezig en is het college- en/of examengeld betaald, dan wordt je inschrijving afgehandeld.

Wil je er zeker van zijn dat je vanaf 1 februari succesvol staat ingeschreven?
Dan dien je tijdig, vóór 1 januari aan al je aanmeldings- en inschrijvingsverplichtingen te hebben voldaan! Meer informatie over aanmelden en inschrijven

Wanneer ben ik ingeschreven?

Zodra je een mail met bevestiging van inschrijving hebt ontvangen en je status in Studielink (onder Mijn Opleidingen) is veranderd van <verzoek inschrijving ingediend> naar <Ingeschreven>, dan sta je ingeschreven.

Bewijs van inschrijving

Zodra je een mail met bevestiging van inschrijving hebt ontvangen, kun je via Osiris student een voorgedrukte verklaring van inschrijving downloaden, opslaan of printen. Let op: dit is pas mogelijk na je een mail van ICT hebt ontvangen met je accountgegevens, je ontvangt deze 48 uur na je mail bevestiging van inschrijving.

Officiële verklaring van inschrijving

Mocht de verklaring van inschrijving vanuit Osiris Student niet voldoende zijn, neem dan contact op met Student Services.

Annulering van de inschrijving studielink

Je kunt je inschrijving vóór aanvang van het studiejaar kosteloos intrekken of annuleren. Dit doe je via Studielink vóór 1 februari. Vanaf 1 februari kun je je niet meer kosteloos uitschrijven!

Meer informatie

Meer informatie over aanmelden Bachelor opleiding en aanmelden (pre-)master opleiding vind je op de betreffende website.