HomeOnderwijsOnderwijs voor professionalsTweede Kamer bespreekt onderzoeksrapporten MH17
Evaluatierapport

Tweede Kamer bespreekt onderzoeksrapporten MH17

De Tweede Kamer heeft deze week voor het eerst de rapporten over de gang van zaken rond het tragische incident met vlucht MH17 besproken. De fractiewoordvoerders gingen in debat met premier Rutte, minister Koenders (Buitenlandse Zaken), minister Van der Steur (Veiligheid en Justitie) en staatssecretaris Dijksma (Infrastructuur en Milieu).

Premier Rutte sprak tijdens het debat zijn dank uit voor het werk van het onderzoeksteam van de Universiteit Twente, dat bestond uit prof. dr. René Torenvlied en prof. dr. Ramses Wessel, prof. dr. Ellen Giebels en dr. Jan Gutteling. Naast de UT-wetenschappers waren drs. Matthijs Moorkamp (Saxion Hogeschool) en drs. Wout Broekema (Universiteit Leiden) als onderzoekers betrokken bij de evaluatie.

Het officiële verslag van de Kamerbehandeling is te lezen op de website van de Tweede Kamer.

Politieke behandeling

In februari vorig jaar kreeg de Universiteit Twente de opdracht van het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) van het ministerie van Veiligheid en Justitie om onderzoek te doen naar de crisisbeheersorganisatie rondom het incident met vlucht MH17. In december werden de uitkomsten van het onderzoek openbaar gemaakt. Eind januari schoven prof d.r. René Torenvlied en prof. dr. Ramses Wessel aan in de Tweede Kamer voor de hoorzitting over het rapport.

Chat offline (info)
Om deze functionaliteit te gebruiken: