HomeOnderwijsOnderwijs voor professionalsOpen Huis op 5 oktober: "Veiligheid, zeker met wetenschap"

Open Huis op 5 oktober: "Veiligheid, zeker met wetenschap"

Op zaterdag 5 oktober van 11.00 tot 16.00 uur organiseert de Universiteit Twente een Open Huis voor jong en oud. Tijdens dit Open Huis zijn er tal van activiteiten op de campus georganiseerd om bezoekers een zo goed mogelijk beeld te geven van de wereld van wetenschap en onderwijs. Het doel is om bezoekers van alle leeftijden wetenschap te laten beleven door deel te nemen aan workshops, lezingen, demonstraties en rondleidingen. Het thema van het Open Huis is “Veiligheid, zeker met wetenschap”.

LEGO Solar Race Twente
Een van de vele activiteiten is de LEGO Solar Race Twente. Al dertig basisscholen uit Twente hebben zich aangemeld om tijdens het Open Huis mee te doen aan de race. De basisschoolleerlingen stellen een eigen solarteam samen en ontwerpen een solarauto die ze bouwen van LEGO Education. Op deze manier wordt kennis gemaakt  met het Solar Team Twente, techniek en duurzaamheid.

Dus kom op 5 oktober naar de Universiteit Twente en stap met het hele gezin de wetenschap in!

Meer informatie over de activiteiten tijdens het Open Huis is te vinden op de website www.utwente.nl/openhuis

Chat offline (info)
Om deze functionaliteit te gebruiken: