HomeOnderwijsOnderwijs voor professionalsKick-In 2013: Make It Count!

Kick-In 2013: Make It Count!

Een nieuwe lichting studenten komt op woensdag 21 augustus richting Enschede om te beginnen aan een nieuw hoofdstuk in hun leven. Tijdens de Kick-In, de introductieperiode van de Universiteit Twente, leren de kersverse studenten de campus, de stad en elkaar beter kennen. Een erg intensieve periode met een gevarieerd programma die voor de student het verschil kan maken. ‘Make It Count’ is dan ook de slogan van 2013.

Tijdens de Kick-In is er bijvoorbeeld een informatiemarkt, vinden er diverse culturele activiteiten plaats, zijn er verschillende sportactiviteiten, is er een heuse wereldrecordpoging en is er zelfs een kerkdienst georganiseerd. En natuurlijk niet te vergeten de vele feesten. Via merchandise en een loterij wordt geld opgehaald voor oneMen pioneer Margaret. Zij helpt vrouwen met een microkrediet in Uganda op de goede weg zodat ze geld kunnen lenen voor een koe, een geit of een watertank. Margaret heeft een laptop en een motor nodig om meer vrouwen te bereiken.

Fulltime
De commissie die het allemaal mogelijk maakt is achter de schermen al maanden fulltime bezig, vertelt Kick-In voorzitter Lidy Kuster. “We zijn vorig jaar juni begonnen. Eerst loop je mee met de commissie van vorig jaar. Vanaf november wordt het pas een echte dagtaak. We hebben veel overleggen gehad met externe partijen en wilden graag weten hoe zij de Kick-In zouden invullen, zodat iedereen er zoveel mogelijk uit kan halen.”

Tot op heden hebben duizend aankomende studenten zich ingeschreven voor de Kick-In. De organisatie verwacht dat dit aantal zal groeien richting 1300 aanmeldingen. “En misschien nog wel meer”, vertelt Kuster. Nieuw dit jaar is een grote vuurwerkshow tijdens de openingsceremonie. Deze show start woensdag om 21.00 uur op het evenementenveld op de campus.

Wereldrecordpoging
Een van de hoogtepunten van de Kick-In vindt plaats op vrijdag 23 augustus om 16.00 uur bij de tennisbaan van Ludica. Dan zal met man en macht worden geprobeerd het wereldrecord schuimtaarten gooien te verbreken. Het huidige record staat op 714 taarten. “Vorig jaar is het ons met trefbal niet gelukt. Dit jaar moeten we het record zeker kunnen verbreken. Het idee is dat iedereen tegelijkertijd een bordje scheerschuim krijgt. Vervolgens tellen we af en dan kan het gevecht losbarsten. Uiteraard hebben we getest of het schuim niet in de ogen brandt”, aldus Kuster. Om het scheerschuim netjes binnen de hekken van de tennisbaan te houden wordt de baan afgeschermd met plastic. Als de recordpoging slaagt zal een eervolle vermelding worden toegevoegd in het Guinness Book of Records.

Bestorming Bastille
Een terugkerend hoogtepunt van de introductieweek is de bestorming van de Bastille op 29 augustus, waarin de aankomende studenten het gebouw op de campus beklimmen. “Dit is het ultieme middel om te laten zien dat je als student echt klaar bent om aan de studententijd te beginnen. We willen er voor zorgen dat de student beseft dat de studententijd telt. We hebben 74 superactivisten, onze helden die allerlei klusjes doen. Zij hebben deze week nog alle 1900 tasjes ingepakt met informatie voor de kiddo’s. Zonder hun hulp hadden we dit niet voor elkaar gekregen. We zijn er klaar voor!”

Voor meer informatie over de Kick-In 2013 kunt u contact opnemen met de Kick-In commissie: 053- 489 2356. Een volledig programmaoverzicht van de Kick-In 2013 is hier te vinden. Contactpersoon voor de pers: Dennis Moekotte – 06-18642685

Chat offline (info)
Om deze functionaliteit te gebruiken: