HomeOnderwijsPre-UniversityPre-UAanbod Pre-UPersoonlijk Assistent van de Leraar (PAL)

Persoonlijke Assistent van de Leraar (PAL)

De persoonlijk assistent leraar kan docenten assisteren met het ontwikkelen van onderwijs, het begeleiden van projecten of ondersteunen met algemene werkzaamheden.

Als Persoonlijk Assistent van de Leraar (PAL) assisteren UT-studenten docenten in het middelbaar onderwijs met het ontwikkelen en geven van onderwijs, het begeleiden van projecten of andere werkzaamheden.

Door een interne opleiding, ondersteuning door VOexperts en de verbinding met de UT-lerarenopleiding en de onderzoeksgroep ELAN brengen de PAL’s van Pre-U academische vaardigheden en academisch denken mee naar de school. Hierdoor zijn PAL’s inzetbaar voor de klas en achter de schermen.

VOORBEELDEN VAN PAL-INZET IN DE KLAS:

PAL’S ACHTER DE SCHERMEN INZETTEN KAN DOOR BIJVOORBEELD:

MEER INFORMATIE

Meer weten over de mogelijkheden voor het inzetten van een PAL op school? Neem dan vooral contact met ons op via: pal-pre-u@utwente.nl.

Algemene voorwaarden zijn hier te vinden.

In april 2020 is er een stuk geschreven over de Persoonlijk Assistent van de Leraar in het VO magazine, hieronder te lezen!

VO magazine artikel PAL