Onderzoekers

Anne Tappel
Promovenda

Anne Tappel is werkzaam als projectleider opbrengstgericht werken bij Carmelcollege Salland. Daarnaast is Anne werkzaam als promovenda op het onderzoek Duurzaamheid van de datateam methode.

Elske van den Boom-Muilenburg
Promovenda

Elske van den Boom-Muilenburg is promovenda op het project Leiderschap bij duurzame onderwijsontwikkeling.



dr. Cindy Poortman
Universitair docent

Cindy Poortman is universitair docent aan de Universiteit Twente. Haar onderzoek is gericht op professionalisering van docenten en schoolleiders in professionele leergemeenschappen en –netwerken (PLGs/PLNs). Cindy is betrokken bij zowel het project Duurzaamheid van de datateam methode als Leiderschap bij duurzame onderwijsontwikkeling.

dr. Kim Schildkamp
Universitair hoofddocent

Kim Schildkamp is universitair hoofddocent aan de Universiteit Twente en president van het International Congress on School Effectiveness and Improvement (ICSEI). Haar onderzoek richt zich op datagebruik en formatief toetsen. Kim is betrokken bij zowel het project Duurzaamheid van de datateam methode als Leiderschap bij duurzame onderwijsontwikkeling.

dr. Siebrich de Vries
Universitair docent en Lector

Siebrich de Vries is universitair docent bij de Rijksuniversiteit Groningen en lector vitale vakdidactiek bij NHL Stenden Academie VO & MBO. Haar onderzoek richt zich op Lesson Study. Siebrich is betrokken bij het project Leiderschap bij duurzame onderwijsontwikkeling.

prof. dr. Klaas van Veen
Hoogleraar

Klaas van Veen is hoogleraar en vice-decaan aan de Rijksuniversiteit Groningen. Zijn onderzoek richt zich op professionale ontwikkeling van docenten en schoolontwikkeling. Klaas is betrokken bij het project Leiderschap bij duurzame onderwijsontwikkeling.

prof. dr. Adrie Visscher
Hoogleraar

Adrie Visscher werkt als hoogleraar aan de Universiteit Twente en als bijzonder hoogleraar aan de Rijksuniversiteit Groningen. Zijn onderzoek richt zich onder andere op het gebruik van feedback, formatief toetsen en differentiatievaardigheden van docenten. Adrie is betrokken bij het project Duurzaamheid van de datateam methode.