Blijf alert op diefstal

De laatste tijd zien we helaas een toename van het aantal diefstallen op de campus. Vooral nu het weer mooier wordt en ramen en deuren vaker openstaan, is het risico om slachtoffer te worden groter. Het is cruciaal om alert te blijven voor mogelijke incidenten op de campus. Diefstal kan overal plaatsvinden, van collegezalen tot gemeenschappelijke ruimtes tot studentenhuizen.

• Laat je spullen nooit onbeheerd achter, al is het maar voor even. Gebruik kluisjes of veilige tassen om je waardevolle spullen in op te bergen als je ze niet gebruikt.
  • Doe de deuren en ramen van je studentenkamer altijd op slot als je er niet bent. Investeer in stevige sloten en andere veiligheidsvoorzieningen voor extra bescherming. Zorg dat dure spullen niet in het zicht liggen.
  • Als je diefstal of gestolen eigendommen vermoedt, meld dit dan onmiddellijk aan de campus security.
  • Doe altijd aangifte bij de politie als je slachtoffer bent van diefstal. Hoe klein het soms ook lijkt, het kan altijd helpen bij het opsporen van de dader(s).

Door alert te blijven en deze voorzorgsmaatregelen toe te passen, kunnen we een veiliger omgeving creƫren voor iedereen. Preventie is van groot belang in de strijd tegen diefstal.