VPN wordt eduVPN 15-02-2021

Vanaf  a.s. maandag 15 februari maken we op de Universiteit Twente gebruik van eduVPN in plaats van OpenVPN.

OpenVPN stopt per 15 februari.

Wat is eduVPN?

EduVPN is een door SURF geleverde dienst voor veilige netwerktoegang tot afgeschermde diensten van de UT en voor versleuteld gebruik van internet voor UT-medewerkers en studenten.

Reden vervanging

De bestaande OpenVPN dienst is verouderd en moet worden vervangen.
Om gebruik te kunnen blijven maken van VPN moet de eduVPN-client worden geinstalleerd.

Maak nu al gebruik van eduVPN

Klik hier voor de handleiding van eduVPN (voor de nederlandse versie, klik op NL bovenin de handleiding).

Bibliotheek

Ga voor het gebruik van de digitale bibliotheek (literatuur databases) naar de off-campus access site. Hiervoor is geen VPN verbinding nodig.

Nog vragen of hulp nodig bij het installeren van eduVPN, neem dan contact op met de Servicedesk ICT