Robots overal
In deze lessenreeks behandelen we de voor- en nadelen van robots in onze maatschappij en welke technische componenten het belangrijkst zijn voor robots. De leerlingen werken samen om een poster te maken over hun creatieve robot-idee. Tot slot worden deze posters gepresenteerd en stellen de leerlingen kritische vragen over elkaars robot-idee.
Per les wordt besproken wat de benodigdheden, voorbereidingen, lesspecifieke leerdoelen en planning zijn. Tot slot worden er nog enkele aanbevelingen gedaan die de lessenreeks nog beter kunnen maken. De lesmodule bestaat uit 4 lessen van 45 minuten.
- Docentenhandleiding
- Adaptieve Robot code
- Les 1 - Expertgroep-inschrijfformuliere
- Les 1 - Krantenartikelen.docx
- Les 1 - Voorbeeldantwoorden op de krantenartikelen.docx
- Les 1 - VraagAntwoordblad krantenartikelen.docx
- Les 1-4 - Powerpointpresentatie 'Robots overal'
- Les 2 - Achtergrond open roberta
- Les 2 - Artikel Expertgroep Effectoren.docx
- Les 2 - Klas formulier expertgroepen.docx
- Les 2 - Werkblad Expertgroep controlesystemen.docx
- Les 2 - Werkblad Expertgroep Effectoren.docx
- Les 2 - Werkblad Expertgroep sensoren.docx
- Les 3&4 - Rubric robots overal.docx
- Les 4 - Naamkaartjes Pannels.docx
