UTDienstenLISACybersafetyNieuwsStudenten moeten ook registeren voor Multi-Factor Authentication om UT applicaties te gebruiken

Studenten moeten ook registeren voor Multi-Factor Authentication om UT applicaties te gebruiken 23-11-2021

Waarom Multi-Factor Authenticatie?
De Universiteit Twente moet rekening houden met de steeds toenemende cyberdreigingen en privacybescherming en is daarom begonnen met het gebruik van Multi-Factor Authentication (MFA). Alle medewerkers maken al gebruik van MFA op de Universiteit Twente en vanaf 23 november moeten alle studenten zich ook registreren voor MFA om UT-applicaties te gebruiken.

Wat is MFA?
MFA voegt een extra beveiligingslaag toe aan de inlogprocedure. Deze inlogmethode wordt ook gebruikt door de overheid (DigiD) en door banken voor veilig internetbankieren. Na het invoeren van je studenten-e-mailadres en wachtwoord is een tweede authenticatiestap vereist via een ander apparaat, b.v. een mobiele telefoon. Deze tweestapsverificatiemethode maakt het moeilijker voor kwaadwillenden om toegang te krijgen tot je account.

Lees meer (English).