UTVrijhof CultuurNieuws archiefEven voorstellen: Evelien Bril
Evelien Bril

Even voorstellen: Evelien Bril Programma coördinator cultuur

Even voorstellen...

Ik ben Evelien Bril en begin van dit jaar ben ik gestart als programma coördinator cultuur, met natuurlijk de Vrijhof als werkplek. Een prachtige functie waarin ik de komende jaren samen met de Student Union, Apollo, de verenigingen en het team cultuur invulling mag gaan geven aan cultuur op de campus.

In de afgelopen jaren was ik werkzaam als hoofd kunsteducatie bij Home of Talents, het kunsteducatiecentrum in de gemeente Hof van Twente. Daarvoor was ik in diezelfde gemeente cultuurcoach voor alle basisscholen in die gemeente en verantwoordelijk voor een groot deel van het cultuuraanbod in de scholen.

Maar ook Enschede ken ik goed. Vanaf 2003 was ik werkzaam bij verschillende cultuurinstellingen in de stad, waaronder het Muziekkwartier en het festival Grenswerk. In die tijd heb ik de stad goed leren kennen en woonde ik hier ook. Daarentegen is de Universiteit Twente voor mij helemaal nieuw. Spannend dus om de komende tijd te ontdekken hoe het hier allemaal reilt en zeilt.

Naast mijn werk zit ik o.a.in het bestuur van Delden Klassiek, waar ik me bezighoud met de programmering van de concerten. Daarnaast ben ik ook zelf weer aan het musiceren geslagen en heb de laatste jaren enthousiast het pianospelen opgepakt. Ook ben ik dol op koken en bakken, wat mijn omgeving helemaal niet vervelend vindt….