Werken naast je studie

ALS JE NAAST JE STUDIE WILT WERKEN TERWIJL JE IN NEDERLAND WOONT, ZIJN ER DINGEN WAAR JE REKENING MEE MOET HOUDEN.

Werken bij de UT

Werken bij de Universiteit Twente: de juiste keuze. De Universiteit Twente biedt kansen voor jouw ambities, talent, ideeën en initiatieven. Jouw ondernemende houding wordt gewaardeerd en gestimuleerd. Je werkt in een inspirerende en uitdagende omgeving. Er worden veel trainingen en cursussen gegeven om jezelf verder te ontwikkelen.

• Wetenschappelijk onderzoek

Na het behalen van je masterdiploma kun je kiezen voor een carrière in het onderzoek. Dit betekent dat je werkt aan een diepgaand onderzoeksonderwerp dat je boeit. In Nederland is een promovendus doorgaans in dienst van de universiteit waarvoor hij/zij onderzoek doet. Naast de vacatures voor PhD-plaatsen biedt de Twente Graduate School verschillende doctoraatsprogramma's aan rond specifieke onderzoeksthema's. De Twente Graduate School biedt ook geïntegreerde master-/PhD-programma’s aan.

Wil je meer weten over onze jonge onderzoekers? Meer informatie over aanstaande ceremoniële verdedigingen (promoties) vindt u in het overzicht Academische Ceremonies. De Universiteit Twente biedt regelmatig PhD-plaatsen aan voor aspirant-promovendi. Een recent overzicht vind je op de site utwentecareers.nl of kijk op de website AcademicTransfer voor ander vacatures.

• Banen als student

Wil jij bij de UT werken als student-assistent of oproepkracht? Hoogleraren en andere faculteitsleden hebben vaak student-assistenten nodig om hen te helpen met verschillende taken, zoals het assisteren tijdens hoorcolleges, practica, het beoordelen, etc. Van studenten kan ook worden verwacht dat zij assisteren bij andere kortdurende en tijdelijke taken waarvoor zij kunnen worden opgeroepen. op aanvraag. Voor informatie over wet- en regelgeving en beschikbare studentenbanen op de UT kun je terecht op de website.

• Ondersteunend personeel

Kwaliteit in de ondersteuning van onderzoek en onderwijs is essentieel voor het realiseren van de ambitie van de Universiteit Twente. De universiteit is op zoek naar de beste medewerkers die passen bij onze ondernemerscultuur. De universiteit biedt regelmatig diverse vacatures aan voor ondersteunend personeel op het gebied van facilitair management, financiën, personeelszaken, ICT, marketing en communicatie, strategie en beleid, studentenondersteuning en technische ondersteuning.

De Universiteit Twente biedt regelmatig vacatures aan voor ondersteunend personeel en nieuwe PhD-plaatsen.

Werken in Duitsland

Ben je in Nederland afgestudeerd en zoek je werk in Duitsland, dan kan het voor sommige banen nodig zijn dat je (Nederlandse) diploma geaccepteerd moet worden door de Duitse overheid. Dit proces kan enkele maanden duren. De volgende links in het Duits bieden nuttige informatie over het acceptatieproces, financiële ondersteuningsopties en meer.