UTAlumni NetwerkAgendaTwente Alumni Lezing - Hoe pak ik een milieuprobleem aan?

Twente Alumni Lezing - Hoe pak ik een milieuprobleem aan? Rotterdam - Daniël Poolen

De Universiteit Twente houdt graag goed contact met al haar alumni. Daarom wordt jaarlijks een reeks lezingen door heel Nederland georganiseerd. Bij alle sprekers, of ze nou als hoogleraar, docent, alumnus of op een andere manier verbonden zijn aan de UT, zit het ondernemende karakter van de UT in het bloed. En daar zijn we trots op! Mede mogelijk gemaakt door het Universiteitsfonds Twente reizen we met de zeven 'ondernemende' sprekers door het hele land. Met uiteenlopende thema’s als plastic soup, de verbeeldingskracht van ondernemers, het belang van onze zeebodem en storytelling.

Na zijn studie Industrial Design Engineering aan de Universiteit Twente richtte Daniël Poolen zich op duurzame televisieprogramma’s als journalist / programmamaker / presentator en daarnaast het aanpakken van plastic vervuiling in onze oceanen. Hij zette zich op meerdere manieren in om het fenomeen ‘Plastic Soup’ bekender te maken onder het Nederlandse publiek. Momenteel werkt Daniël bij KIVI (Koninklijk Instituut van Ingenieurs) als Projectcoördinator Duurzaamheid waar hij het aanpakken van milieuproblematiek een centraal thema wil maken bij alle ingenieurs in Nederland.

Wat kun je doen om een milieuprobleem tegen te gaan?  Welke nieuwe technieken zijn er om dit gemakkelijker te maken? Hoe kunnen we onze maatschappij verbeteren? Tijdens zijn lezing stelt Daniël de lessen centraal die hij heeft geleerd gedurende zijn duurzame loopbaan.

• Donderdag 12 april (vanaf 19:00 uur)
  • Erasmus Centre for Entrepreneurship, Marconistraat 16, Rotterdam
  • Prijs: vijf euro (inclusief borrel)
  • De voertaal van deze lezing is Nederlands