UTAlumni NetwerkAgendaBetonKanoRace 2024

BetonKanoRace 2024

Op 11 mei 2024 is het zover: de BetonKanoRace keert terug naar Enschede, georganiseerd door een toegewijde commissie van ConcepT, met steun van Construct. Dit spraakmakende evenement vindt plaats op het watersportcomplex van de Universiteit, waar de races van 9 uur 's ochtends tot ongeveer 5 uur 's middags zullen plaatsvinden.

Na de succesvolle editie van 2017 is er veel vooruitgang op technisch vlak geboekt, vooral op het gebied van 3D-printen, gewichtsvermindering en aerodynamica. We kijken reikhalzend uit naar de prestaties van de BetonBrouwers, in de hoop dat ons eigen team de prijzen zal binnenhalen.

Net als voorgaande jaren zijn er drie klassementen: mannen, vrouwen en gemengd, met respectievelijk drie afstanden van 50 meter, 100 meter en 200 meter. Voor elk van deze categorieën zijn er prijzen te winnen. Dit jaar introduceren we ook een innovatieprijs, die wordt toegekend aan het team met de meest inventieve en vernieuwende kano. Bovendien zal er een aparte race zijn waarin teams op een verrassende manier hun kano moeten gebruiken - de details hiervan blijven nog even geheim.

Alle alumni worden van harte uitgenodigd om deel te nemen aan deze spannende dag. Kom langs en geniet van een drankje aan de bar terwijl je de races aanschouwt. 's Avonds sluiten we het evenement af met een open feest in de stad.