UTAlumni NetwerkAgendaTwente Alumni Lezing - Maak de verbinding

Twente Alumni Lezing - Maak de verbinding Maastricht - Toos Hofstede

De Universiteit Twente houdt graag goed contact met al haar alumni. Daarom wordt jaarlijks een reeks lezingen door heel Nederland georganiseerd. Bij alle sprekers, of ze nou als hoogleraar, docent, alumnus of op een andere manier verbonden zijn aan de UT, zit het ondernemende karakter van de UT in het bloed. En daar zijn we trots op! Mede mogelijk gemaakt door het Universiteitsfonds Twente reizen we met de zeven 'ondernemende' sprekers door het hele land. Met uiteenlopende thema’s als plastic soup, de verbeeldingskracht van ondernemers, het belang van onze zeebodem en storytelling.

Al tijdens haar afstuderen – Communicatiewetenschap en Bedrijfskunde aan de Universiteit Twente – heeft Toos (Zwolle, 1982) de ambitie de wereld te verbeteren. Met haar eindscriptie toont ze aan dat bedrijven die maatschappelijk verantwoord ondernemen ook economisch beter presteren. Voor Toos zijn strategie en communicatie onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dit heeft ze vijf jaar in de praktijk gebracht bij Gulpener, waar ze dit duurzame biermerk op de kaart heeft gezet. Sinds 2014 is ze partner bij communicatiebureau viaStory in Maastricht.

Volgens Toos is er alleen toekomst voor ondernemingen met oog voor de toekomst. "Er wordt eenvoudigweg van je verwacht dat je verantwoordelijkheid neemt én toont. Op een eerlijke, oprechte manier. Zo win je vertrouwen en blijf je geloofwaardig. Ook dát is de aantrekkingskracht van authenticiteit. Wie zich betrokken voelt bij zijn omgeving, krijgt er een betrokken omgeving voor terug."