UTAlumni NetwerkAgendaTwente Alumni Lezing - Microdruppels: waarnemen en ondernemen

Twente Alumni Lezing - Microdruppels: waarnemen en ondernemen Enschede - Michel Versluis en Jeroen Wissink

De Universiteit Twente houdt graag goed contact met al haar alumni. Daarom wordt jaarlijks een reeks lezingen door heel Nederland georganiseerd. Bij alle sprekers, of ze nou als hoogleraar, docent, alumnus of op een andere manier verbonden zijn aan de UT, zit het ondernemende karakter van de UT in het bloed. En daar zijn we trots op! Mede mogelijk gemaakt door het Universiteitsfonds Twente reizen we met de zeven 'ondernemende' sprekers door het hele land. Met uiteenlopende thema’s als plastic soup, de verbeeldingskracht van ondernemers, het belang van onze zeebodem en storytelling.

Michel Versluis en Jeroen Wissink zoeken de verbinding tussen wetenschap en praktijk op in hun lezing over bubbels. Sinds 1999 is Michel Versluis werkzaam aan de Universiteit Twente, waar hij sinds 2013 hoogleraar bij de vakgroep Physics of Fluids is. Jeroen Wissink studeerde Elektrotechniek aan de Universiteit Twente en is een echte ondernemer. Zo stond hij aan de wieg van de start-ups Nanomi en Medspray. Zijn huidige bedrijf U-Needle maakt silicone micro naalden waarmee vaccinaties, medicijnen of esthetische behandelingen pijnvrij kunnen worden toegepast.

Samen zullen Michel en Jeroen inzoomen op de wereld van de microdruppels, waarbij wordt gekeken naar de verschillende technieken om de microdruppels waar te nemen en de (medische) toepassingen van deze druppels.

Deze lezing vindt wegens omstandigheden helaas niet plaats op donderdag 5 april. Een andere datum zal binnenkort bekend worden gemaakt.