UTAlumni NetwerkAgendaTwente Alumni Lezing - KLM en de dynamische ontwikkelingen in de luchtvaart

Twente Alumni Lezing - KLM en de dynamische ontwikkelingen in de luchtvaart Amsterdam/Schiphol - Boet Kreiken

De Universiteit Twente houdt graag goed contact met al haar alumni. Daarom wordt jaarlijks een reeks lezingen door heel Nederland georganiseerd. Bij alle sprekers, of ze nou als hoogleraar, docent, alumnus of op een andere manier verbonden zijn aan de UT, zit het ondernemende karakter van de UT in het bloed. En daar zijn we trots op! Mede mogelijk gemaakt door het Universiteitsfonds Twente reizen we met de zeven 'ondernemende' sprekers door het hele land. Met uiteenlopende thema’s als plastic soup, de verbeeldingskracht van ondernemers, het belang van onze zeebodem en storytelling.

Boet Kreiken studeerde Bestuurskunde aan de Universiteit Twente en was sinds 2009 directeur van KLM Cityhopper. In deze functie heeft hij succesvol de vervanging van de Fokker vloot vliegtuigen met nieuwe Embraers geleid. In 2017 werd Boet Kreik benoemd als Executive Vice President Customer Experience van de KLM. Deze relatief nieuwe functie heeft als doel ervoor te zorgen dat KLM nog klantgerichter wordt.

Boet Kreiken zal tijdens de lezing ingaan op de dynamische ontwikkelingen in de luchtvaart, zowel wereldwijd als in Europa. Daarnaast zal hij ingaan op de manieren waarop KLM met deze ontwikkelingen omgaat. In de lezing komen onderwerpen als CSR, technologie, de markt (concurrentie, allianties), digitalisering, innovatie, customer centricity en cultuur aan bod.

• Donderdag 8 maart (vanaf 19:00 uur)
  • Wings Food & Drinks, Stationsplein Zuid-West 602, Schiphol-Oost
  • Prijs: vijf euro (inclusief borrel)
  • De voertaal van deze lezing is Nederlands