UTAlumni NetwerkAgendaAlumnikring Friesland 2-in-1 event Drachten

Alumnikring Friesland 2-in-1 event Drachten Bezoek Neopost Technologies en alumni-diner

Graag nodigen we je van harte uit voor de volgende activiteit van UT Alumnikring Friesland. Op woensdag 22 mei zijn we te gast bij Neopost in Drachten. Na een bezoek aan dit innovatieve bedrijf sluiten we de dag – omdat het de vorige keer zo goed bevallen is - af met een alumni-diner. Uiteraard is het mogelijk om ook aan één van de twee programma-onderdelen deel te nemen.

Productonwikkeling bij Neopost

Neopost is wereldleider in oplossingen voor post- en pakketverwerking, verzenddiensten en digitale communicatie. Het bedrijf is aanwezig in Nederland en in 30 landen over de hele wereld. Bij Neopost werken 6200 medewerkers. Eén van die medewerkers is UT-alumnus Cornelis Kooistra (EL ’07). Cornelis is als project manager verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de CVP-500, een van de verpakkingsmachines die Neopost levert.

Na een introductie over het bedrijf, de producten en het Innovatiecluster Drachten waar Neopost ook  in zit, neemt Cornelis ons mee naar de productiehal om kennis te maken met een van die innovatieve (en indrukwekkende!) machines die momenteel ontwikkeld worden. Deze 3D verpakkingsmachines zijn technisch erg complex omdat ze bij het verpakken ook de ergenis van loze lucht en vulmateriaal elimineren. Na de rondleiding is er nog uitgebreid ruimte voor kennisuitwisseling en ideevorming rondom een concreet vraagstuk. Mogelijk kunnen wij vanuit al onze verschillende ervaringen en achtergronden (maar met het gemeenschappelijke UT DNA) een kleine bijdrage leveren in de volgende innovatie van Neopost.

Wil je deelnemen aan het bedrijfsbezoek bij Neopost dan ontvangen we je graag om 16.00 uur. Wees er snel bij want er is plaats voor maximaal 20 deelnemers!

Alumni-diner

’s Avonds vervolgen we onze alumni-bijeenkomst met een diner in Drachten. De ideale gelegenheid om na te praten over het bedrijfsbezoek, te netwerken en ideeën uit te wisselen voor volgende bijeenkomsten. Het diner is voor eigen rekening. De eerste twee drankjes worden aangeboden door de UT. Wil je deelnemen aan het diner dan verwachten we je rond 18.30 uur bij een nog nader te bepalen restaurant in Drachten.

Je kunt je aanmelden voor het bedrijfsbezoek aan Neopost en het Diner op deze website. Graag horen we bij welke programma-onderdelen je aanwezig bent.

Zien we jou op 22 mei in Drachten?

Namens de Friese UT Alumni,

Age de Boer
Gerlof Born
Bauke Jousma

In het kort

Datum: woensdag 22 mei
Tijd: 16:00u - 18:00u (bedrijfsbezoek Neopost) / 18:30u - 22:00u (alumni-diner)
Locatie: Neopost Technologies (De Tijen 3, Drachten) / nog nader te bepalen restaurant in Drachten
Kosten: Bezoek Neopost gratis / alumni-diner voor eigen rekening (eerste twee drankjes op kosten UT)

Ja, ik wil me graag aanmelden!