Uitnodiging afscheid dr. Mirjam Bult-Spiering Vice-Voorzitter van het College van Bestuur - 26 augustus 2021

‘De interactie centraal’ was de titel van het proefschrift dat Mirjam Bult, jaren geleden, verdedigde aan de Universiteit Twente: een onderzoek over publiek-private samenwerking. Het mooie is dat deze titel ook haar motto als bestuurder blijkt te kenschetsen.

Sinds zij in 2015 aantrad als Vice-Voorzitter van het College van Bestuur van de UT, heeft zij een transparante en betrokken stijl van leidinggeven laten zien. Medewerkers ervaren Mirjam  als goed benaderbaar en zeer professioneel en dat ze mede dankzij haar menselijke vorm van besturen en grote dossierkennis een bindende kracht in het bestuur van de UT vormde.  In complexe projecten met veel belanghebbenden wist zij én de interactie centraal te stellen én het UT-belang te bewaken. Mirjam Bult weet medewerkers te motiveren, staat altijd open voor advies en is feilloos in staat de essentie te herkennen in een discussie. Dit zijn kwaliteiten die zij ook weer ten volle kan laten zien in haar nieuwe functie als staatsraad bij de Raad van State.

Op 26 augustus nemen we afscheid van Mirjam, met een receptie. Wij nodigen u van harte uit om hierbij aanwezig te zijn.

Bestorming Bastille

Precies op die dag vindt ook een traditie plaats die deel uitmaakt van de introductie van nieuwe studenten, de Kick-in. Zij moeten die middag een stormbaan lopen, met hindernissen op de hele campus en eindigend bij De Bastille. Wellicht heeft u zelf ooit meegedaan aan zo’n ‘Bestorming van de Bastille’, dus graag nodigen we u uit om, voorafgaand aan de receptie, dit festijn samen te bekijken. We starten dan om 15.00 uur op het veld achter de bestuursvleugel, lopen mee langs de stormbaan en komen om 15.45 uur bij de Vestingbare om een toost uit te brengen op Mirjam.

Receptie

De afscheidsbijeenkomst start om 16.00u en vindt plaats in de kantine van het Sportcentrum (gebouw 49) op de campus van de Universiteit Twente

Aanmelden

U kunt zich aanmelden voor de receptie en het bekijken van de Bestorming van de Bastille via het aanmeldformulier op de website.

Cadeau: doe een gift!

Op verzoek van Mirjam is het Steunfonds eerste-generatiestudenten opgericht. Een student die de eerste is in zijn of haar familie die gaat studeren, kan onder extra prestatiedruk komen te staan of financiële problemen tegenkomen. Het is Mirjam’s droom om deze eerste-generatie studenten, van wie zij er zelf ooit ook een was, meer ondersteuning te bieden. “Zo dragen wij bij aan een onbevooroordeelde samenleving voor iedereen. Dat past bij de ‘people-first’ gedachte van de UT”.  Met uw schenking aan het nieuwe fonds, ingesteld door de Stichting Universiteitsfonds Twente, helpt u mee om de droom van Mirjam te realiseren.

U kunt doneren via https://www.steunutwente.nl/project/mirjams-droom

Wij hopen u te ontmoeten 26 augustus!

Prof. Tom Veldkamp

Rector Magnificus