HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studenten“Diversity is the mix. Inclusion is making the mix work”

“Diversity is the mix. Inclusion is making the mix work” De Shaping Expert Group Inclusion stelt zich voor

Onze missie en visie Shaping2030 ken je ongetwijfeld. Maar wist je ook dat er zes Shaping Expert Groups (SEG’s) zijn? De SEG’s helpen bij het realiseren onze missie. En de SEG Inclusion is er een van. De leden van de SEG Inclusion hebben een duidelijk doel: samen met alle UT’ers werken aan een UT waarin iedereen zich thuis voelt en kansen krijgt om zich te ontwikkelen. Op een manier die past bij wat jij kunt, wilt en die voor jou goed voelt.

Ben jij benieuwd wie lid is van de SEG Inclusion en wil je in 2 minuten zien wat de SEG doet en wil bereiken? Bekijk dan snel het filmpje waarin de SEG Inclusion zich voorstelt!

luisteren, VERBINDEN en SAMENWERKEn

De SEG Inclusion is een team dat wil verbinden, wil samenwerken en actie wil ondernemen om ervoor te zorgen dat de UT inderdaad een plek is, wordt en blijft waar iedereen het beste uit zichzelf  kan halen. Of je nu werkt of studeert aan de UT. Dit doet de SEG vooral door te luisteren en samen te werken. En door bestaande initiatieven te ondersteunen en nieuwe initiateven te starten. Wat speelt er? Wat hebben studenten en medewerkers nodig? En hoe kunnen we – als organisatie – daarvoor zorgen?

Betrokken medewerkers en studenten werken aan verschillende thema’s

De SEG richt zich op zes verschillende thema’s die samenhangen met diversiteit: internationals, beperkingen, genderidentiteit, afkomst, ras en religie, eerstegeneratiestudenten en geaardheid. Meer over de thema’s vind je (binnenkort) op de website van de SEG.

Bouw jij mee?

Werken aan een diverse en inclusieve universiteit. Dat doet de SEG natuurlijk niet alleen. Dat doen we met elkaar. Samen zorgen we dat we stilstaan bij wat we kiezen, doen, vinden of zeggen. Want alles heeft altijd een effect, op jezelf en op anderen. Bouw jij mee aan een inclusievere UT? Laat van je horen via seg-inclusion@utwente.nl. De SEG Inclusion is er voor jou!