HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studentenInternationale mobiliteit in het voorjaar van 2021

Internationale mobiliteit in het voorjaar van 2021

De mogelijkheid voor internationale uitwisseling vormt een belangrijk onderdeel van het studieaanbod van de Universiteit Twente. Vanwege COVID-19 zijn deze mogelijkheden op dit moment echter helaas beperkt. Als Universiteit Twente blijven we wel zoeken naar mogelijkheden om zowel inkomende als uitgaande mobiliteit in het tweede deel van dit collegejaar mogelijk te maken.

De uitgangspunten die we als UT voor internationale reizen hanteren, zijn gebaseerd op de reisadviezen van de Rijksoverheid. Dat geldt zowel voor studenten als medewerkers: mobiliteit naar landen en gebieden met een groene of gele status kan plaatsvinden, al is voorzichtigheid geboden bij reizen met een geel reisadvies. Het is niet toegestaan om af te reizen naar een land met een oranje of rood reisadvies, uitwisseling naar deze landen wordt niet ondersteund.

Als je plannen hebt om een deel van je studie in het buitenland doen, check regelmatig de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Wees je er goed van bewust dat internationale uitwisseling onverwachtse kosten of risico’s met zich mee kan brengen. Het is goed je ook op een alternatief studieprogramma bij de UT voor te bereiden, voor het geval het niet mogelijk is om af te reizen.

Meer informatie over de financiële consequenties (bijvoorbeeld het aanvragen van een beurs) over reizen voor studie kan je vinden op de UT-website Study Abroad. Daar vind je ook een antwoord op veelgestelde vragen. Mocht het antwoord op je vraag er niet bij staan, dan kan je ook je vragen stellen aan de contactpersonen binnen je faculteit.