Prijzen

MEDIA PRIJZEN FACULTEITEN 2023

De uitreiking van de UT in de Media prijzen 2023 vond plaats in de tweede week van januari op de Campus. Het College van Bestuur reikte de awards uit aan de winnaars in de gebouwen Carre en Langezijds. De felicitatiemomenten bestonden uit korte voordrachten over de onderzoeksthema's van de winnaars.

De derde plaats was voor universitair docent politicologie Martin Rosema (BMS-PA), die meerdere malen de media te woord stond over de verkiezingen. De tweede plaats ging naar René Torenvlied (BMS-PA), die veelvuldig in de media verscheen met zijn onderzoek naar de vuurwerkramp in Enschede, zoals de NOS. Bram Nauta (EEMCS) won in 2023 de Simon Stevin Prijs en was mede daardoor extra zichtbaar in diverse media, zoals in dit mooie artikel in de Volkskrant met de kop: Nederlandse 'Nobelprijs' winnaar Bram Nauta: 'Ik wil spelen, daar komt meestal iets moois uit'.

MEDIA PRIJZEN FACULTEITEN 2022

De UT in de Media prijzen 2022 werden traditiegetrouw tijdens het UT Nieuwjaarsontbijt uitgereikt door voorzitter Vinod Subramaniam.

Op de derde plaats eindigde hoogleraar Bestuurskunde Marcel Boogers (BVK), die regelmatig media te woord staat over bestuurlijke zaken. De tweede plaats ging naar Azadeh Akbari (BMS), die opkomt voor vrouwenrechten in haar thuisland Iran en een opiniestuk in The Guardian liet plaatsen. Professor Maarten van Aalst (ITC) was afgelopen jaar veelvuldig in het nieuws als het ging om klimaatrapportages, doelstellingen en rampen.